Datateknik GR (A), Spelprogrammering, 30 hp
Kurspaketet Spelprogrammering ger dig kunskap om hur du utvecklar tvådimensionella datorspel med fokus på spelflöde och spelrelaterad Artificiell Intelligens (AI). Du kommer att utveckla flera egna spel i projekt. Kurspaketet innehåller kurserna Spelprogrammering i Windows – introduktion, Spelprogrammering i Windows – II samt Spelprogrammering i Windows – III.
Behörighet
En programmeringskurs i C++, C#, Java eller motsvarande, om minst 7,5 hp.
Sammankomster
Kurspaketet startar sommaren 2016 och avslutas våren 2017. All undervisning ges helt på distans utan några träffar vilket betyder att du måste ha tillgång till dator med Internetanslutning.
Urval
Urvalet baseras på antalet avklarade akademiska poäng i intervallet 1-165 hp godkända fram till och med sista anmälningsdag. I urvalet rangordnas de sökande efter totalt redovisade akademiska poäng.