Turismvetenskap GR (A), Turism och upplevelser, 7,5 hp
Kursen behandlar turistiska upplevelser ur både ett konsument- och ett producentperspektiv. Vad karaktäriserar en upplevelse och vilka aktörer skapar upplevelser? Vilka förutsättningar och möjligheter har producenterna att kommunicera på ett attraktivt och informativt sätt? I den processen är idag interaktion via digitala kanaler en nödvändig del. Kursens fokus har särskild inriktning på kultur- och naturupplevelsers dynamik och produktion.
Sammankomster
Kursen examineras genom inlämningsuppgifter. Tillgång till dator med internetuppkoppling krävs.
Behörighet
Grundläggande behörighet
Urval
Kursplatserna fördelas i urvalet baserat på betyg och högskoleprov. Antal kursplatser fördelas då enligt följande: betyg 50 procent och högskoleprov 50 procent.
It-distanskurser har inga fysiska träffar men salstentamen kan förekomma. Obligatoriska sammankomster/seminarier via lärplattformen kan förekomma. I vissa distanskurser kan det ingå en tentamen som eventuellt kan genomföras vid något av Mittuniversitetets campus, annat universitet, ett lärcenter i Sverige eller utomlands vid till exempel en ambassad.