Wayback Machine
maj JUNI DEC. »
Previous capture 30 Next capture
2011 2012 2013 »
5 captures
30 juni 12 - 8 mars 14
sparklines
Close Minimize Help
Wayback Machine
Gå till innehåll
    • Logga in
    • Student
    • Anställd
    • Press
    • Alumn
    • Bibliotek
    • LRC
    • Helpdesk
    • Kontakt
To start page
http://www.miun.se/sv/Anstalld/Gemensamma-funktioner/Informationsfragor/grafiskprofil/
  • Utbildning
  • Forskning
  • Samverkan
  • Om Mittuniversitetet
Start / Anställd / Gemensamma funktioner / Informationsfrågor / Grafisk profil
Anställd
    • Hjälp och stöd
    • Gemensamma funktioner
      • Ekonomifrågor
      • Informationsfrågor
        • Grafisk profil
          • Annonser och trycksaker
          • Färgsättning
          • Kontors och korrespondenstryck
          • Logotyp
          • Typsnitt
        • Grafisk service
        • Massmedia och PR
        • MIUN:s publicering
        • Nyhetsbrev
        • Policydokument
        • Språkservice
        • PowerPoint-presentationer
        • Profilprodukter
        • Skriv- och språkreda
        • Undersökningar
        • Webb
      • Internationalisering
      • Personalfrågor
      • Studentcentrumfrågor
    • Ledning och samordning
Grafisk profil
Lyssna

Grafisk profil

En gemensam grafisk profil för Mittuniversitetet är viktig för att ge ett enhetligt uttryck i vår kommunikation med omvärlden. Genom att konsekvent arbeta utifrån dessa riktlinjer ökar vi igenkänningen och får bättre genomslag. 

Manualen är framtagen för att underlätta och säkerställa ramarna för detta arbete. Här finns till exempel regler för hur logotyp och deviselement ska användas, vilka typsnitt som ska användas samt riktlinjer för hur accidensmaterial och våra mest använda trycksaker ska se ut. Du får också vägledning när det gäller bildmanér och textbudskap.

 

Mittuniversitetets grafiska profil återspeglar tanken om ett universitet som står för närhet, nyfikenhet och nytta. Här talar vi tydligt om vilka vi är, vad vi står för och var vi finns. För i bruset av all kommunikation gäller det att nå ut till våra målgrupper med ett relevant budskap – på mottagarens villkor, på rätt nivå, i rätt kanaler och där man är mottaglig för information. Innehållet i den grafiska manualen baseras på vår varumärkeshandbok ”Mittuniversitetets varumärke”, se www.miun.se/varumarket.

 

En grundregel är att Mittuniversitetet alltid är avsändaren i all kommunikation oavsett vilken institution/avdelning som producerar materialet. Tillsammans kan vi stärka varumärket och göra oss mer konkurrenskraftiga, såväl i regionen som nationellt och internationellt. Manualen utkommer även i en engelsk version under våren 2012.

 

 
Senast uppdaterad: den 11 april 2012 14:57
Uppdaterad av: bennil
Innehållsansvarig: Matilda Eliasson

Kontakt

Matilda Eliasson

Informatör/grafisk formgivare

Universitetsledningens kansli

Tfn. 060-14 86 07

 

Dokument

Mittuniversitetets grafiska manual

Spara träd genom att läsa manualen direkt på skärmen!

Pyntbilder

Tel: +46 771 975  000 | info@miun.se |  Lediga jobb  |  Om webbplatsen  |  Twitter  |   Facebook   |  MIUN play  |  Webbshop  |  Bloggportalen 

 Säkerhetsportalen  Röd Ruta för säkerhesportalen