Wayback Machine
«JAN. FEB. MARS »
Previous capture 14 Next capture
2014 2015 2016
16 captures
3 jan. 15 - 18 apr. 15
sparklines
Close Minimize Help
Wayback Machine
Gå till innehåll
    • Student
    • Alumn
    • Anställd
    • Press
    • Bibliotek och LRC
    • IT Helpdesk
    • Kontakt
To start page
http://www.miun.se/sv/Resurser/sidhuvud/
  • Utbildning
  • Forskning
  • Näringsliv och samhälle
  • Om Mittuniversitetet
To Start Page
Start / Bibliotek och LRC / Lärare / Kursutveckling / Material för kursutveckling
This page in English
Bibliotek och LRC
Navigation
Bibliotek och LRC
    • Sök och hitta
    • Låna
    • Student
    • Lärare
      • Kurser
      • Kursutveckling
        • Material för kursutveckling
        • Flexibelt lärande i praktiken
        • Skapa länkar till artiklar
        • Länka till en databas
        • Länka till Primo
      • Verktyg för lärare
      • Informationssökning för dina studenter
      • Länkar inom högskolepedagogik
    • Forskare
    • Om oss
Material för kursutveckling
Lyssna

Material för kursutveckling

Vi erbjuder dig som lärare material utifrån de olika delarna i kursutveckling, det vill säga planering, genomförande samt bedömning och examination.

Lärandemål som röd tråd

När du vill utveckla en ny eller en befintlig kurs är det första steget att fundera på vad kursens syfte är. Vilka mål finns uppsatta? Vad ska studenterna lära sig? Vilka kunskaper vill du förmedla och vilka färdigheter ska studenterna tillskaffa sig? När du väl kommit underfund med vad målet eller målen är, behöver du ta reda på hur du som lärare ska utforma kursens innehåll för att underlätta för studenterna att ta sig dit. Ett viktigt steg blir att formulera tydliga lärandemål som sedan fungerar som utgångspunkt för kursens innehåll.

Läs mer om hur du kan utforma dina lärandemål 
Se lärobjekt om lärandemål som rödtråd (öppnas i nytt fönster)

Studiehandledning

När du vill utveckla en ny eller en befintlig kurs är det viktigt att studenterna får tillräcklig, korrekt och tydlig information om kursens lärandemål, innehåll och examinationsformer. Läs mer om detta i dokumentet nedan.

Läs mer om att skapa en fungerande studiehandledning
Se lärobjekt om att skapa en fungerande studiehandledning (öppnas i nytt fönster)

Examination

Examinationen och examinationsformerna driver studentens lärande (eng. assessment drives learning) d.v.s. återkoppling och examination har stora möjligheter att stimulera studentens lärande och examinationen bör därför vara lustfylld och kvitto på vad studenten lärt sig.

Läs mer om utveckling av examinationsformer
   
   


Senast uppdaterad: 2013-11-28 13:50
Sidansvarig: Mikael Reberg

Aktuellt

  • Kurslitteratur på biblioteket
  • Nya e-böcker i biblioteket
  • Nu har biblioteket rättsdatabasen Zeteo tillgänglig
  • 2015 blir ett spännande år för campusbiblioteket i Sundsvall
Prenumerera på aktuellt från för dig som undervisar (RSS) Prenumerera

 

E-böcker
Säkerhetsportalen Röd ruta för säkerhetsportalen