Ett arbete med att ta fram en handlingsplan för internationalisering pågår, och när det är klart kommer studentrekryteringsstrategin ev. att revideras.CHAR(13) + CHAR(10) Under 2014 kommer insatserna att inriktas på att öka balansen i utbytesavtalen genom att inspirera fler av våra studenter att plugga utomlands. Viss grundannonsering görs dock fortfarande för driva trafik till webben och få fler inresande studenter.
Projektgruppen för internationalisering genomför följande aktiviteter för att få fler utresande:
- 4-5 februari - event på campus för att få fler att söka utlandsstudier.
- 12 februari - informationstillfällen med praktisk information om att söka utlandsstudier
- 20 februari - ansökningsverkstäder
- På webben och facebook genomförs också olika aktiviteter för att inspirera till - och underlätta att söka - utlandsstudier.
Kommunikationsavdelningen genomför följande aktiviteter för att få fler internationella studenter:
- En mindre satsning görs på digitala kanaler som driver trafik till vår webb. Vi finns med på utbildningsportalerna Masterstudies och Studyportals. Under perioden november 2013 - 15 april 2014 annonserar vi också på Google, i detta fall begränsat till våra prioriterade länder Tyskland, Nederländerna och Storbritannien.
- Det kommer också att göras några mindre satsningar mot utomeuropeiska studenter (primärt Kina), främst genom Study Destination Sweden (det samarbete som finns sedan många år tillbaka med Svenska Institutet och andra lärosäten.
Mer information kommer. - Ett ständigt arbete pågår också med att utveckla våra webbsidor riktade till denna målgrupp.