Utbildningsvetenskapliga studier
Utbildningsvetenskapliga studier
Rapporter Samlingsverk (redaktör)
Rapporter
Norberg, M. (2014). "Det är för att det ska bli lite svårare?" : Om illustrationer i matematikläroböcker i grundskolans tidiga år och elevers handskande med dessa. Härnösand : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2014:1)
Strzelecka, E. & Boström, L. (2014). Lärares strategier i grammatikundervisning i svenska. Härnösand : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2014:2)
Novak, J. (2013). De styrdas röster : Rektorers berättelser om Skolinspektionens regelbundna tillsyn. Härnösand : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2013:1)
Karlsson, H. & Olofsson, A. (2012). Ung företagsamhet i e-länet : Betydelsen av samhällsentreprenörer och utbildningsinsatser för regional utveckling. Härnösand : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2012:1)
Johansson, I. (2012). Skolinspektörers uppfattningar om sitt arbete : en enkätstudie om inspektion som styrning. Härnösand : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2012:2)
Snyder, K. & Cooper, K. (2012). ”What’s going on here”? : A frame analysis of a pilot project to examine why the use of appreciative inquiry, storytelling, and painting is difficult to integrate into the culture of schooling. Härnösand : Mid Sweden University (Utbildningsvetenskapliga studier 2012:3)
Augustsson, G. (2011). Kulturell mångfald är inte detsamma som kulturell pluralism : En intervjurapport om lärandemiljöer med både formell och dold inkludering, segregering och exkludering på ett sjukhus och i en bilfabrik. Härnösand : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2011:2)
Eriksson, L. & Bostedt, G. (2011). Elevinflytande i spänningsfältet mellan skolans kunskapsuppdrag och demokratiska uppdrag : en studie av fyra skolor. Härnösand : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2011:1)
Augustsson, G. (2010). Konstnärers kompetens uppskattas i arbetslivet : Utvärdering av åtta konstnärers bidrag till meningsfulla reflektioner inom fyra arbetsplatser. Härnösand : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2010:1)
Sandin, L. (2010). Några grundskollärares uppfattningar om kulturell mångfald, värden och kunskap tolkade som ideologi. Härnösand : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2010:2)
Samlingsverk (redaktör)
Olofsson, A. (ed.) (2009). Entreprenörskapsutbildning i skola och samhälle : Formering av en ny pedagogisk identitet?. Härnösand : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 1)