Yvonne von Friedrichs
Publikationer
Artiklar i tidskrifter Doktorsavhandlingar Kapitel i böcker, del av antologier Konferensbidrag Rapporter Samlingsverk (redaktör)
Artiklar i tidskrifter
Dalborg, C. , von Friedrichs, Y. & Wincent, J. (2015). Risk perception matters : why women's passion may not lead to a business start-up. International Journal of Gender and Entrepreneurship, vol. 7: 1
Gawell, M. , Pierre, A. & von Friedrichs, Y. (2014). Societal entrepreneurship : a cross-boundary force for regional and local development cherished for multiple reasons. Scandinavian Journal of Public Administration, vol. 18: 4, ss. 109-130.
Bogren, M. , von Friedrichs, Y. , Rennemo, Ø. & Widding, L. Ø. (2013). Networking women entrepreneurs : fruitful for business growth. International Journal of Gender and Entrepreneurship, vol. 5: 1, ss. 60-77.
Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2013). An importance-performance analysis of sustainable tourism : A comparison between international and national tourists. Journal of Destination Marketing & Management, vol. 2: 1, ss. 14-21.
Arbuthnott, A. & von Friedrichs, Y. (2013). Entrepreneurial renewal in a peripheral region : the case of a winter automotive-testing cluster in Sweden. Entrepreneurship and Regional Development, vol. 25: 5-6, ss. 371-403.
Dalborg, C. , von Friedrichs, Y. & Wincent, J. (2012). Beyond the numbers: qualitative growth in women's businesses. International Journal of Gender and Entrepreneurship, vol. 4: 3, ss. 289-315.
Salman, K. , von Friedrichs, Y. & Shukur, G. (2011). The Determinants of Failure of Small Manufacturing Firms: Assessing the Macroeconomic Factors. International Business Research, vol. 4: 3, ss. 22-32.
von Friedrichs, Y. (2010). Imprenditorialità collettiva. La rete come strategia per lo sviluppo del business (Collective Entrepreneurship - Networking as a strategy for business development”). Mercati e Competitività, : 1
Polese, F. & von Friedrichs, Y. (2010). Perspectives of Service Science Research. Impresa Ambiente Management, vol. 4: 3
von Friedrichs, Y. & Boter, H. (2009). Meeting Radical Change and Regional Transition: Regional Closedowns and the Role of Entrepreneurship. Managing Global Transitions, vol. 7: 2, ss. 99-122.
von Friedrichs Grängsjö, Y. & Gummesson, E. (2006). Hotel Networks and Social Capital in Destination Marketing. International Journal of Service Industry Management, vol. 17: 1, ss. 58-75.
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2003). Destination networking : Co-opetition in peripheral surroundings.. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, vol. 33: 5, ss. 427-448.
Doktorsavhandlingar
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2001). Destinationsmarknadsföring : En studie av turism ur ett producentperspektiv. Diss. Stockholm : Univ., 2001 (Research reports / School of Business, Stockholms universitet : 2001:7)
Kapitel i böcker, del av antologier
Pierre, A. , von Friedrichs, Y. & Wincent, J. (2014). A review of social entrepreneurship research. I Social entrepreneurship : leveraging economic, political and cultural dimensions. Springer (International studies in entrepreneurship). S. 43-70.
Pierre, A. , von Friedrichs, Y. & Wincent, J. (2014). Entrepreneurship in society : a review and definition of community-based entrepreneurship research. I Social entrepreneurship : leveraging economic, political and cultural dimensions. Springer. S. 239-258.
von Friedrichs, Y. & Wahlberg, O. (2014). Tillsammans är vi starka! : Docksta bordtennisklubb – en samhällsentreprenöriell tusenkonstnär. I Samhällsentreprenörskap – samverkande för lokal utveckling. Östersund : Mid Sweden University (Social Science Reports from Mid Sweden University). S. 21-45.
von Friedrichs, Y. , Gawell, M. & Wincent, J. (2014). Samhällsentreprenörskap – kontexter, organisering och perspektiv för hållbar utveckling. I Samhällsentreprenörskap – samverkande för lokal utveckling. Östersund : Mid Sweden Univetsity (Social Science Reports from Mid Sweden University). S. 7-20.
von Friedrichs, Y. & Rennemo, Ø. (2013). Aksjonsbasert utvikling som metode for tilvekst. I Kvinnors företag och företagande kvinnor : tillväxtentreprenörer i Skandinavien. Trondheim : Akademika forlag. S. 35-66.
von Friedrichs, Y. & Rennemo, Ø. (2013). Utveckling och tillväxt i kvinnors företagande. I Kvinnors företag och företagande kvinnor : tillväxtentreprenörer i Skandinavien. Trondheim : Akademika forlag. S. 11-34.
von Friedrichs, Y. , MØRKVED, B. P. & Rennemo, Ø. (2013). En modell for vekst i kvinners foretak. I Kvinnors företag och företagande kvinnor : tillväxtentreprenörer i Skandinavien. Trondheim : Akademika forlag.
von Friedrichs, Y. & Skoglund, W. (2011). Gastronomi som kraft för regional utveckling. I Gastronomins (politiska) geografi. Stockholm : svenska sällskapet för antropologi och geografi (Ymer).
von Friedrichs, Y. & Skoglund, W. (2010). Kreativa näringar, gastronomi och kommersialisering. I Entreprenörskap i regioners tjänst : ingångar till nya näringar genom design, upplevelser, kulturarv. Jönköping : Experience Industries´Development Institute (EIDI) (Forskning för nya näringar).
Friedrichs Grängsjö, Y. v. (2004). Handlingsnätverk för lokal utveckling - en studie av konkurrens och samarbete inom hotellgruppen i Östersund.. I Företagande och gemenskap : små företags kultur, samverkan och konkurrens. Stockholm : Arbetslivsinstitutet (Arbetsliv i omvandling).
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2003). Destinationsmarknadsföring : Företag i nätverk.. I Svensk turismforskning : En tvärvetenskaplig antologi om turister, turistdestinationer och turistorganisationer. Östersund : European Tourism Research Institute (ETOUR) (Vetenskapliga bokserien). S. 404-.
Konferensbidrag
Sörensson, A. & Von Friedrichs, Y. (2014). Sustainable tourism among swedish tourist producers : easy to say but difficult to implement. .
von Friedrichs, Y. (2014). Det nya entreprenörskapet och välfärdssamhällets utmaningar. .
Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2014). Tourism service providers building strong brands through long lasting relationships?. .
Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2014). Co-creation through an entrepreneurial training program focused on tourism, winter sport and outdoor products. .
von Friedrichs, Y. (2014). Förutsättningar för jämställt företagande. .
von Friedrichs, Y. (2014). Företagande behövs både i städerna och på landsbygden : Samhällsentreprenörskap som modell för gränsöverskridande samverkan och regional utveckling. .
von Friedrichs, Y. (2014). Jämställt företagande – en förutsättning för regional utveckling. .
von Friedrichs, Y. (2014). Jämställt företagande - hur svårt kan det vara?. .
von Friedrichs, Y. & Wahlberg, O. (2014). Serving rural renewal and local prosperity : The case of a table tennis clubs' way to social entrepreneurship.. .
Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2014). The view of mass tourists on sustainability values : comparison between two destinations. .
Bogren, M. & von Friedrichs, Y. (2014). Arranging for social capital within development projects for women entrepreneurs. .
von Friedrichs, Y. (2014). Societal entrepreneurship - innovation model for regional renewal? : Broadening the concept of entrepreneurship to mobilize financial, human and social capital.. .
Sörensson, A. & Von Friedrichs, Y. (2013). Tourism as a driver for development in ski resorts in Sweden : Comparison between two destinations. I Uddevalla Symposium 2013 : Innovation, high-growth entrepreneruship and regional development. Trollhättan : (Research reports University West). S. 603--622.
Sörensson, A. & Von Friedrichs, Y. (2013). Tourists view on attributes for development at ski resorts in Sweden. .
Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2013). Enacting through higher education : creating social entrepreneurship in a ski resort?. .
Sörensson, A. & Von Friedrichs, Y. (2013). Students' perception on an entrepreneurial education program. .
Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2013). Enacting through higher education : creating social entrepreneurship in a ski resort?. .
Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2013). Tourists view on attributes for development at ski resorts in Sweden. .
Sörensson, A. & Von Friedrichs, Y. (2013). Tourism development in ski resorts in Sweden. .
Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2013). Tourists view on attributes for development at ski resorts in Sweden. .
von Friedrichs, Y. , Dalborg, C. & Wincent, J. (2012). Risk perceptions, Passion and Self-efficacy : Why Women are Less Inclined to Start-up New Ventures. .
von Friedrichs, Y. (2012). Hur kan vi skapa undervisning i ämnet företagsekonomi som är värdeskapande för studenter, ämnet, arbetslivet. .
von Friedrichs, Y. (2012). Socialt Entreprenörskap – vägen till ansvarsfull samhällsutveckling. .
von Friedrichs, Y. (2012). Socialt Entreprenörskap- vad vet vi?. .
Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2012). Sustainable Mass Tourism Destination Tourists’ perception of sustainability in Italy and Greece. .
von Friedrichs, Y. (2012). Marketing and Branding Tourist Destinations - The Scandinavian Case. .
von Friedrichs, Y. (2012). SESPA - Societal Entrepreneurship in Sparsely Populated Areas. .
von Friedrichs, Y. , Lundström, A. & Wincent, J. (2011). SESPA - Societal Entrepreneurship in Sparsely Populated Areas. .
von Friedrichs, Y. (2011). Samhällsentreprenörskap och socialt företagande. .
Sörensson, A. & Von Friedrichs, Y. (2011). Sustainable mass tourism destination : tourists in Bologna Italy. .
von Friedrichs, Y. & Boter, H. (2009). Regional Strategic Entrepreneurship - a model to meet radical changes. .
Skoglund, W. & von Friedrichs, Y. (2009). Creative industries, food and commercialization. .
von Friedrichs, Y. (2009). Collective Entrepreneurship - Networking as a strategy to business development. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2007). Networking Tourism Entrepreneurs and the Role of Social Capital : 2007 Advances in Tourism Marketing Conference. .
Backlund, I. & von Fridrichs Grängsjö, Y. (2007). Nya samarbetsformer för utveckling av småföretagande i perifera regioner : Småföretagardagarna 2007. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. , Dalborg, C. , Asproth, V. & Nyström, C. A. (2007). Arena för hållbar innovativ småföretagsutveckling : Samverkande i handling mellan akademi, företag och offentlig sektor. I HSS07 : Högskolor och Samhälle i Samverkan.
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2006). Företagsamhet = Jämtlands framtid : Rektorskonferens, kommunförbundet, Åre. Key-note speaker. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2006). Arena för hållbar innovativ småföretagsutveckling : Akademi Norr. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2006). Preparing for Entrepreneurship in Structural Transformation of Economy - Lessons learned from Sweden : Entrepreneurship in United Europe - Challenges and Opportunities. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2006). Kan konkurrenter samarbeta? Exempel: Hotellgruppen : Ung Entreprenör 06 Åre. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2005). Påverkar statliga utlokaliseringar en privat näringslivsutveckling : Regionernas tillstånd-en konferens om regional utveckling och tillväxt. Åre, ITPS. .
Dalborg, C. & von Friedrichs Grängsjö, Y. (2005). Supportive measures to promote the establishment of companies. I The 18th Scandinavian Academy of Management.
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2005). Social capital in destination relationship marketing. I Proceedings. 2nd International Symposium on Rural Tourism and Hospitality Cultures, Rovaniemi 2005.
von Freidrich Grängsjö, Y. (2005). Handlingsnätverk för lokal utveckling-en studie av konkurrens och samarbete inom hotellgruppen i Östersund : Högskolor och Samhälle i Samverkan (HSS05). .
von Friedrich Grängsjö, Y. (2004). Co-operative Marketing in Local Competitor Networks : ANZMAC 2004. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2004). Organizing for Action and Local Development at a Tourist Destination. I Tourism: State of the Art II Conference.
von Friedrichs Grängsjö, Y. & Nilsson, M. (2004). The Tourist destination : a social arena of local business development. I ATLAS International Conference 2004.
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2004). Social Capital - a Facilitator for Action-oriented Destination Marketing? : The International Colloquium in Relationship Marketing 2004. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2003). Organizing for action and local development. : The 17th Nordic Conference on Business Studies, Reykjavik, 13-16 augusti.The 17th Nordic Conference on Business Studies, Reykjavik, 13-16 augusti.The 17th Nordic Conference on Business Studies. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2003). Non-profit organizations - arena for local development. : 12th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research, Stavanger, 2-5 oktober.. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. & Nilson, M. (2003). Turistdestinationen : en social arena för lokal affärsutveckling.. I En växande landsbygd : en konferens om välfärd och tillväxt : Östersund 1-2 september 2003. Östersund : . S. 48-
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2002). Marketing Equilibrium In Entrepreneurial Cluster. : The 11th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Resesarch, Göteborg, 14-17 november.. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2002). Destination networking: co-opetition in peripheral surroundings.. I Co-operation & competition : C & C : "co-opetition" : approaches to the organization of the future : International Conference on Co-operation & Competition (2 : 2002 : Växjö).
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2002). Destination Networking. : Academy of Marketing 7th Annual Research Symposium on the Marketing /Entrepreneurship Interface, Oxford, 9-11 januari.. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2001). Destination Networking: co-opetition in a ski resort. : 16:e Nordiska Företagsekonomiska Ämneskonferensen, Uppsala, 16-18 augusti.. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2001). Destinationsmarknadsföring - samarbete och konkurrens i nätverk. : Forskardagarna, Stockholm, 19 - 20 oktober.. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2000). Destination Networking: co-opetition in a ski resort. : The 8th International Colloquium in Relationship Marketing, Stockholm, 6-9 december.. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2000). Modell för Destinationsutveckling? Erfarenheter från ett tvåårigt regionalt EU - projekt i norra Sverige. : The 9thNordic Tourism Research Conference, Bornholm, 12-14 oktober.. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. & Rosenberg, L. (1998). The Development of Rural Tourism Women Entrepreneurs- Networking Cityboys and Peasants? : The 10th Nordic Small Business Research Conference, SIRE, Växjö, 14-16 juni.. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. & Rosenberg, L. (1998). Utveckling av kvinnliga entreprenörer i glesbygd - nätverkande i perspektiv : Konferens om Regional utveckling, SIR, Östersund, 18 november.. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. & Rosenberg, L. (1998). Networking as a Strategic Approach to Development for Women Entrepreneurs- Evaluation of the Project A National Centre for Small Scale Tourism. : Marketing and Entrepreneurship Interface Symposium, AM/UIC/AMA Special Interest Group, Northampton, 8-9 januari.. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. & Rosenberg, L. (1998). Networking Women Entrepreneurs in Rural Tourism : The Hidden Conflict Between Bases. I Konferensrapport, 7:e Nordiska Forskarsymposiet i Turism.
von Friedrichs Grängsjö, Y. (1997). Marketing in Tourist Destinations-a study in progress eller How Small Businesses In The Tourism Industry Area Working With Marketing: Some Examples From Sweden. : Marketing and Entrepreneurship Interface Symposium, AM/UIC/AMA Special Interest Group, Dublin, 9-10 januari.. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. (1995). Destinationsmarknadsföring - företagets relationer i ett nätverk : Besöksforum, Stockholm, 20 november.. .
von Friedrichs Grängsjö, Y. & Grängsjö, P. (1995). Nordic School & Turism. : Nordic School Seminarium, Åre, 8-11 mars.. .
Rapporter
von Friedrichs, Y. & Sundin, E. (2014). Företagande på lika villkor? : Kartläggning av företagsfrämjande aktörers attityd, strategier och operativa arbete avseende jämställt företagande i Västernorrlands län. Härnösand : Winnet Västernorrland
von Friedrichs, Y. (2009). Omvandling, omställning och omstrukturering i närsamhället : En studie om hur försvarsnedläggningen i Sverige under 2000-talets första år påverkat lokal näringslivsutveckling. Östersund : Mittuniversitetet (Social Science Reports from Mid Sweden University 1)
Salman, K. , von Friedrichs, Y. & Shukur, G. (2009). Macroeconomic Factors and Swedish Small and Medium-Sized Manufacturing Firm Failure. Stockholm : The Royal Institute of Technology Centre of Excellence for Science and Innovation Studies (CESIS), Paper No. 185. (CESIS Electronic Working Paper Series 185)
von Friedrichs Grängsjö, Y. , Dalborg, C. , Asproth, V. & Nyström, C. A. (2007). Arena för hållbar innovativ småföretagsutveckling-Samverkande i handling mellan akademi, företag och offentlig sektor. Jönköping : Högskolan i Jönköping (Science, university and society 2007:5)
von Friedrich Grängsjö, Y. , Dalborg, C. , Asproth, V. & Nyström, C. A. (2007). Forskningsprojektet Arena för hållbar innovativ småföretagsutveckling : Samverkande i handling mellan akademi, företag och offentlig sektor. Mittuniversitetet
von Friedrichs Grängsjö, Y. (2000). Småföretagens marknadsföring i en turismintensiv miljö : Fallstudie Strömstad.
von Friedrichs Grängsjö, Y. (1999). Turism 2000 i halvtid : En studie av ett tvåårigt regionalt destinationsutvecklingsprojekt.. Östersund : Mitthögskolan
Myhr Andersson, G. , von Friedrichs Grängsjö, Y. & Rosenberg, L. (1997). Slutrapport och Utvärdering av Nationellt Centrum för Småskalig Turism.. (Rapport / Mitthögskolan, Institutionen för turismvetenskap 1997:3)
von Friedrichs Grängsjö, Y. (1995). Destinationsmarknadsföring : en jämförande studie av tre turistdestinationer..
von Friedrichs Grängsjö, Y. (1995). Case Writing : Sjutton cases från en workshop med Jim Erskine.
Samlingsverk (redaktör)
Lundström, A. (ed.) , Zhou, C. (ed.) , von Friedrichs, Y. (ed.) & Sundin, E. (ed.) (2014). Social Entrepreneurship : Leveraging Economic, Political, and Cultural Dimensions. Heidelberg : Springer Berlin/Heidelberg (International studies in entrepreneurship Vol 29)
Von Friedrichs, Y. (ed.) , Gawell, M. (ed.) & Wincent, J. (ed.) (2014). Samhällsentreprenörskap : Samverkande för lokal utveckling. Östersund : Mittuniversitetet (Social Science Reports from Mid Sweden University 2014:5)
von Friedrichs, Y. (ed.) & Rennemo, Ø. (ed.) (2013). Kvinnors företag och företagande kvinnor : Tillväxtentreprenörer i Skandinavien. Trondheim : Akademika forlag