Utvecklingsgrupp

Skriv ut

Utvecklingsgruppen som hade till uppgift att ta tag i problem i övergången till den nya organisationen från 1 april 2013 hade sitt sista möte den 17 januari 2014. Förvaltningens ledningsgrupp, FLG, utökad med avdelningscheferna för kommunikation och samverkan samt kanslicheferna för respektive fakultetskansli har nu tagit över det ansvar som utvecklingsgruppen haft.

De ärenden som fanns kvar på utvecklingsgruppens åtgärdslista har fördelats ut till de avdelningar som har ansvaret för de aktuella frågorna alternativt till förvaltningens ledningsgrupp. Det gäller bland annat frågor som rutiner för mobilabonnemang, samverkan i systemansvarsfrågor och klargörande av tillgång till administrativt stöd under semesterperioder.

Syftet är att även i fortsättningen ha ett forum där organisationsövergripande administrativa frågor kan hanteras på tvären i organisationen. De frågor som ska behandlas i gruppen är administrativa frågor av principiell natur såsom organisatoriska oklarheter, brister i administrativa processer och idéer om förbättringar. Frågor och enskilda ärenden som har en tydlig hemvist på en viss avdelning/fakultetskansli och/eller hos en bestämd handläggare ska även i fortsättningen hanteras direkt av dem.

Man kan skicka in frågor och ärenden till den utökade ledningsgruppen via ett webbformulär. "Frågelådan" administreras av Lena Stenmark sekreterare på rektors kansli. Tf universitetsdirektör Håkan Stenström leder gruppens arbete.

Skicka in ett ärende till den utökade ledningsgruppen vid förvaltningen