Servicecenter och Frontdesk

Skriv ut

Frontdesk är tillsammans med växeln Mittuniversitetets första ingång via webb och telefon. Frontdesk är därmed stommen i det Servicecenter som kommer att byggas på Campus Sundsvall och Campus Östersund. På den här sidan kommer information gällande uppbyggnaden av Servicecenter att publiceras under arbetets gång.

Frontdesk

Frontdesk är Mittuniversitetets digitala reception och den funktion som döljer sig bakom adresserna kontakt@miun.se, HUVkontakt@miun.se och NMTkontakt@miun.se. Här besvaras eller koordineras frågor ut som kommer in till myndigheten, det sker även en ärendebevakning här för att säkra att alla ärenden hanteras. Frontdesk bemannas av Catarina Karlsson, Peter Eriksson och Lisa Velander samt  av personal från Växel/reception och personal från Mittuniversitetets bibliotek.

Servicecenter 

Servicecenter är det som ska bli universitetets fysiska reception. Frontdesk är den funktion som kommer att bilda stommen i det Servicecenter som är under uppbyggnad. Arbetet med Servicecenter startar i oktober 2014 och beräknas vara klart hösten 2015 både i Sundsvall och Östersund.

Servicecenter ägs av avdelningen student- och universitetsservice (SUSS) där Kent Sjöberg leder arbetet med Servicecenter med hjälp av Catarina Karlsson. Arbetet kommer att starta med ett inledande möte med arbetsgrupper på respektive ort i slutet av oktober 2014. Grupperna är utsedda av cheferna på de avdelningar som ska medverka. Närmare presentation av arbetsgrupperna kommer inom kort.