Kursplan för:
Företagsekonomi GR (A), Skandinavisk marknadsföringsteori, 7,5 hp
Business Administration Ba (A), Scandinavian Marketing, 7,5 Credits
Allmänna data om kursen
Kurskod: FÖ107G
Ämne huvudområde: Företagsekonomi
Nivå: Grundnivå
Progression: (A)
Namn (inriktning): Skandinavisk marknadsföringsteori
Högskolepoäng: 7,5
Fördjupning vs. Examen: G1N - Kursen ligger på grundnivå och har endast gymnasiala förkunskapskrav.
Utbildningsområde:
Samhällsvetenskap 100%
Ansvarig avdelning: Avdelningen för ekonomivetenskap och juridik
Ansvarig fakultet: Fakulteten för humanvetenskap
Fastställd: 2011-01-25
Senast ändrad: 2013-06-12
Giltig fr.o.m: 2013-08-30
Behörighet
Grundläggande behörighet Engelska kurs B från svenskt gymnasium eller motsvarande.
Urvalsregler
Urval sker i enlighet med Högskoleförordningen och den lokala antagningsordningen.
Begränsning av examination
Studenter antagna till tidigare version av kursen har rätt att examinera 3 gånger inom loppet av 2 år enligt den kursplanen. Därefter överförs studenterna till denna kursplan.
Betygsskala
På kursen ges något av betygen A, B, C, D, E, Fx och F. A - E är Godkänt, Fx och F är underkänt.
Litteratur
Obligatorisk litteratur
Grönroos, Christian, Service Management and Marketing: Customer Management in Service Competition, John Wiley & sons, Latest edition
Articles can be included.