Yvonne von Friedrichs

Skriv ut

Publikationer

Artiklar i tidskrifter

Dalborg, C. , von Friedrichs, Y. & Wincent, J. (2015). Risk perception matters : why women's passion may not lead to a business start-up. International Journal of Gender and Entrepreneurship, vol. 7: 1, ss. 87-104.

Gawell, M. , Pierre, A. & von Friedrichs, Y. (2014). Societal entrepreneurship : a cross-boundary force for regional and local development cherished for multiple reasons. Scandinavian Journal of Public Administration, vol. 18: 4, ss. 109-130.

Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2013). An importance-performance analysis of sustainable tourism : A comparison between international and national tourists. Journal of Destination Marketing & Management, vol. 2: 1, ss. 14-21.

Arbuthnott, A. & von Friedrichs, Y. (2013). Entrepreneurial renewal in a peripheral region : the case of a winter automotive-testing cluster in Sweden. Entrepreneurship and Regional Development, vol. 25: 5-6, ss. 371-403.

Bogren, M. , von Friedrichs, Y. , Rennemo, Ø. & Widding, L. Ø. (2013). Networking women entrepreneurs : fruitful for business growth. International Journal of Gender and Entrepreneurship, vol. 5: 1, ss. 60-77.

Dalborg, C. , von Friedrichs, Y. & Wincent, J. (2012). Beyond the numbers: qualitative growth in women's businesses. International Journal of Gender and Entrepreneurship, vol. 4: 3, ss. 289-315.

Salman, K. , von Friedrichs, Y. & Shukur, G. (2011). The Determinants of Failure of Small Manufacturing Firms: Assessing the Macroeconomic Factors. International Business Research, vol. 4: 3, ss. 22-32.

Polese, F. & von Friedrichs, Y. (2010). Perspectives of Service Science Research. Impresa Ambiente Management, vol. 4: 3

von Friedrichs, Y. (2010). Imprenditorialità collettiva. La rete come strategia per lo sviluppo del business (Collective Entrepreneurship - Networking as a strategy for business development”). Mercati e Competitività, : 1

von Friedrichs, Y. & Boter, H. (2009). Meeting Radical Change and Regional Transition: Regional Closedowns and the Role of Entrepreneurship. Managing Global Transitions, vol. 7: 2, ss. 99-122.

von Friedrichs Grängsjö, Y. & Gummesson, E. (2006). Hotel Networks and Social Capital in Destination Marketing. International Journal of Service Industry Management, vol. 17: 1, ss. 58-75.

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2003). Destination networking : Co-opetition in peripheral surroundings.. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, vol. 33: 5, ss. 427-448.

Doktorsavhandlingar

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2001). Destinationsmarknadsföring : En studie av turism ur ett producentperspektiv. Diss. Stockholm : Univ., 2001 (Research reports / School of Business, Stockholms universitet : 2001:7)

Kapitel i böcker, del av antologier

Pierre, A. , von Friedrichs, Y. & Wincent, J. (2014). A review of social entrepreneurship research. I Social entrepreneurship : leveraging economic, political and cultural dimensions. Springer (International studies in entrepreneurship). S. 43-70.

Pierre, A. , von Friedrichs, Y. & Wincent, J. (2014). Entrepreneurship in society : a review and definition of community-based entrepreneurship research. I Social entrepreneurship : leveraging economic, political and cultural dimensions. Springer. S. 239-258.

von Friedrichs, Y. & Wahlberg, O. (2014). Tillsammans är vi starka! : Docksta bordtennisklubb – en samhällsentreprenöriell tusenkonstnär. I Samhällsentreprenörskap – samverkande för lokal utveckling. Östersund : Mid Sweden University (Social Science Reports from Mid Sweden University). S. 21-45.

von Friedrichs, Y. , Gawell, M. & Wincent, J. (2014). Samhällsentreprenörskap – kontexter, organisering och perspektiv för hållbar utveckling. I Samhällsentreprenörskap – samverkande för lokal utveckling. Östersund : Mid Sweden Univetsity (Social Science Reports from Mid Sweden University). S. 7-20.

von Friedrichs, Y. & Rennemo, Ø. (2013). Utveckling och tillväxt i kvinnors företagande. I Kvinnors företag och företagande kvinnor : tillväxtentreprenörer i Skandinavien. Trondheim : Akademika forlag. S. 11-34.

von Friedrichs, Y. , MØRKVED, B. P. & Rennemo, Ø. (2013). En modell for vekst i kvinners foretak. I Kvinnors företag och företagande kvinnor : tillväxtentreprenörer i Skandinavien. Trondheim : Akademika forlag.

von Friedrichs, Y. & Rennemo, Ø. (2013). Aksjonsbasert utvikling som metode for tilvekst. I Kvinnors företag och företagande kvinnor : tillväxtentreprenörer i Skandinavien. Trondheim : Akademika forlag. S. 35-66.

von Friedrichs, Y. & Skoglund, W. (2011). Gastronomi som kraft för regional utveckling. I Gastronomins (politiska) geografi. Stockholm : svenska sällskapet för antropologi och geografi (Ymer).

von Friedrichs, Y. & Skoglund, W. (2010). Kreativa näringar, gastronomi och kommersialisering. I Entreprenörskap i regioners tjänst : ingångar till nya näringar genom design, upplevelser, kulturarv. Jönköping : Experience Industries´Development Institute (EIDI) (Forskning för nya näringar).

Friedrichs Grängsjö, Y. v. (2004). Handlingsnätverk för lokal utveckling - en studie av konkurrens och samarbete inom hotellgruppen i Östersund.. I Företagande och gemenskap : små företags kultur, samverkan och konkurrens. Stockholm : Arbetslivsinstitutet (Arbetsliv i omvandling).

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2003). Destinationsmarknadsföring : Företag i nätverk.. I Svensk turismforskning : En tvärvetenskaplig antologi om turister, turistdestinationer och turistorganisationer. Östersund : European Tourism Research Institute (ETOUR) (Vetenskapliga bokserien). S. 404-.

Konferensbidrag

Sörensson, A. & Von Friedrichs, Y. (2014). Sustainable tourism among swedish tourist producers : easy to say but difficult to implement. .

von Friedrichs, Y. (2014). Det nya entreprenörskapet och välfärdssamhällets utmaningar. .

Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2014). Tourism service providers building strong brands through long lasting relationships?. .

von Friedrichs, Y. (2014). Jämställt företagande – en förutsättning för regional utveckling. .

von Friedrichs, Y. (2014). Jämställt företagande - hur svårt kan det vara?. .

von Friedrichs, Y. & Wahlberg, O. (2014). Serving rural renewal and local prosperity : The case of a table tennis clubs' way to social entrepreneurship.. .

Bogren, M. & von Friedrichs, Y. (2014). Arranging for social capital within development projects for women entrepreneurs. .

von Friedrichs, Y. (2014). Societal entrepreneurship - innovation model for regional renewal? : Broadening the concept of entrepreneurship to mobilize financial, human and social capital.. .

von Friedrichs, Y. (2014). Förutsättningar för jämställt företagande. .

von Friedrichs, Y. (2014). Företagande behövs både i städerna och på landsbygden : Samhällsentreprenörskap som modell för gränsöverskridande samverkan och regional utveckling. .

Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2014). Co-creation through an entrepreneurial training program focused on tourism, winter sport and outdoor products. .

Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2014). The view of mass tourists on sustainability values : comparison between two destinations. .

Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2014). Sustainable Tourism among Swedish Tourism Service Providers : Easy to Say but Difficult to Implement. I Uddevalla Symposium 2014 : Geography of Growth.. S. 307--316.

Sörensson, A. & Von Friedrichs, Y. (2013). Tourism as a driver for development in ski resorts in Sweden : Comparison between two destinations. I Uddevalla Symposium 2013 : Innovation, high-growth entrepreneruship and regional development. Trollhättan : (Research reports University West). S. 603--622.

Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2013). Enacting through higher education : creating social entrepreneurship in a ski resort?. .

Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2013). Enacting through higher education : creating social entrepreneurship in a ski resort?. .

Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2013). Tourists view on attributes for development at ski resorts in Sweden. .

Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2013). Tourists view on attributes for development at ski resorts in Sweden. .

Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2013). Students' perception on an entrepreneurial education program. .

Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2013). Tourism development in ski resorts in Sweden. .

Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2013). Tourists view on attributes for development at ski resorts in Sweden. .

von Friedrichs, Y. , Dalborg, C. & Wincent, J. (2012). Risk perceptions, Passion and Self-efficacy : Why Women are Less Inclined to Start-up New Ventures. .

von Friedrichs, Y. (2012). Socialt Entreprenörskap- vad vet vi?. .

Sörensson, A. & von Friedrichs, Y. (2012). Sustainable Mass Tourism Destination Tourists’ perception of sustainability in Italy and Greece. .

von Friedrichs, Y. (2012). Marketing and Branding Tourist Destinations - The Scandinavian Case. .

von Friedrichs, Y. (2012). SESPA - Societal Entrepreneurship in Sparsely Populated Areas. .

von Friedrichs, Y. (2012). Socialt Entreprenörskap – vägen till ansvarsfull samhällsutveckling. .

von Friedrichs, Y. (2012). Hur kan vi skapa undervisning i ämnet företagsekonomi som är värdeskapande för studenter, ämnet, arbetslivet. .

Sörensson, A. & Von Friedrichs, Y. (2011). Sustainable mass tourism destination : tourists in Bologna Italy. .

von Friedrichs, Y. , Lundström, A. & Wincent, J. (2011). SESPA - Societal Entrepreneurship in Sparsely Populated Areas. .

von Friedrichs, Y. (2011). Samhällsentreprenörskap och socialt företagande. .

Skoglund, W. & von Friedrichs, Y. (2009). Creative industries, food and commercialization. .

von Friedrichs, Y. (2009). Collective Entrepreneurship - Networking as a strategy to business development. .

von Friedrichs, Y. & Boter, H. (2009). Regional Strategic Entrepreneurship - a model to meet radical changes. .

Backlund, I. & von Fridrichs Grängsjö, Y. (2007). Nya samarbetsformer för utveckling av småföretagande i perifera regioner : Småföretagardagarna 2007. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2007). Networking Tourism Entrepreneurs and the Role of Social Capital : 2007 Advances in Tourism Marketing Conference. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. , Dalborg, C. , Asproth, V. & Nyström, C. A. (2007). Arena för hållbar innovativ småföretagsutveckling : Samverkande i handling mellan akademi, företag och offentlig sektor. I HSS07 : Högskolor och Samhälle i Samverkan.

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2006). Preparing for Entrepreneurship in Structural Transformation of Economy - Lessons learned from Sweden : Entrepreneurship in United Europe - Challenges and Opportunities. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2006). Företagsamhet = Jämtlands framtid : Rektorskonferens, kommunförbundet, Åre. Key-note speaker. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2006). Arena för hållbar innovativ småföretagsutveckling : Akademi Norr. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2006). Kan konkurrenter samarbeta? Exempel: Hotellgruppen : Ung Entreprenör 06 Åre. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2005). Påverkar statliga utlokaliseringar en privat näringslivsutveckling : Regionernas tillstånd-en konferens om regional utveckling och tillväxt. Åre, ITPS. .

Dalborg, C. & von Friedrichs Grängsjö, Y. (2005). Supportive measures to promote the establishment of companies. I The 18th Scandinavian Academy of Management.

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2005). Social capital in destination relationship marketing. I Proceedings. 2nd International Symposium on Rural Tourism and Hospitality Cultures, Rovaniemi 2005.

von Freidrich Grängsjö, Y. (2005). Handlingsnätverk för lokal utveckling-en studie av konkurrens och samarbete inom hotellgruppen i Östersund : Högskolor och Samhälle i Samverkan (HSS05). .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2004). Social Capital - a Facilitator for Action-oriented Destination Marketing? : The International Colloquium in Relationship Marketing 2004. .

von Friedrich Grängsjö, Y. (2004). Co-operative Marketing in Local Competitor Networks : ANZMAC 2004. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. & Nilsson, M. (2004). The Tourist destination : a social arena of local business development. I ATLAS International Conference 2004.

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2004). Organizing for Action and Local Development at a Tourist Destination. I Tourism: State of the Art II Conference.

von Friedrichs Grängsjö, Y. & Nilson, M. (2003). Turistdestinationen : en social arena för lokal affärsutveckling.. I En växande landsbygd : en konferens om välfärd och tillväxt : Östersund 1-2 september 2003. Östersund : . S. 48-

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2003). Organizing for action and local development. : The 17th Nordic Conference on Business Studies, Reykjavik, 13-16 augusti.The 17th Nordic Conference on Business Studies, Reykjavik, 13-16 augusti.The 17th Nordic Conference on Business Studies. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2003). Non-profit organizations - arena for local development. : 12th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research, Stavanger, 2-5 oktober.. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2002). Destination networking: co-opetition in peripheral surroundings.. I Co-operation & competition : C & C : "co-opetition" : approaches to the organization of the future : International Conference on Co-operation & Competition (2 : 2002 : Växjö).

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2002). Marketing Equilibrium In Entrepreneurial Cluster. : The 11th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Resesarch, Göteborg, 14-17 november.. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2002). Destination Networking. : Academy of Marketing 7th Annual Research Symposium on the Marketing /Entrepreneurship Interface, Oxford, 9-11 januari.. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2001). Destination Networking: co-opetition in a ski resort. : 16:e Nordiska Företagsekonomiska Ämneskonferensen, Uppsala, 16-18 augusti.. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2001). Destinationsmarknadsföring - samarbete och konkurrens i nätverk. : Forskardagarna, Stockholm, 19 - 20 oktober.. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2000). Modell för Destinationsutveckling? Erfarenheter från ett tvåårigt regionalt EU - projekt i norra Sverige. : The 9thNordic Tourism Research Conference, Bornholm, 12-14 oktober.. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2000). Destination Networking: co-opetition in a ski resort. : The 8th International Colloquium in Relationship Marketing, Stockholm, 6-9 december.. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. & Rosenberg, L. (1998). The Development of Rural Tourism Women Entrepreneurs- Networking Cityboys and Peasants? : The 10th Nordic Small Business Research Conference, SIRE, Växjö, 14-16 juni.. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. & Rosenberg, L. (1998). Networking Women Entrepreneurs in Rural Tourism : The Hidden Conflict Between Bases. I Konferensrapport, 7:e Nordiska Forskarsymposiet i Turism.

von Friedrichs Grängsjö, Y. & Rosenberg, L. (1998). Utveckling av kvinnliga entreprenörer i glesbygd - nätverkande i perspektiv : Konferens om Regional utveckling, SIR, Östersund, 18 november.. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. & Rosenberg, L. (1998). Networking as a Strategic Approach to Development for Women Entrepreneurs- Evaluation of the Project A National Centre for Small Scale Tourism. : Marketing and Entrepreneurship Interface Symposium, AM/UIC/AMA Special Interest Group, Northampton, 8-9 januari.. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (1997). Marketing in Tourist Destinations-a study in progress eller How Small Businesses In The Tourism Industry Area Working With Marketing: Some Examples From Sweden. : Marketing and Entrepreneurship Interface Symposium, AM/UIC/AMA Special Interest Group, Dublin, 9-10 januari.. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. & Grängsjö, P. (1995). Nordic School & Turism. : Nordic School Seminarium, Åre, 8-11 mars.. .

von Friedrichs Grängsjö, Y. (1995). Destinationsmarknadsföring - företagets relationer i ett nätverk : Besöksforum, Stockholm, 20 november.. .

Rapporter

von Friedrichs, Y. & Sundin, E. (2014). Företagande på lika villkor? : Kartläggning av företagsfrämjande aktörers attityd, strategier och operativa arbete avseende jämställt företagande i Västernorrlands län. Härnösand : Winnet Västernorrland

Lundström, A. , Nordström, C. & von Friedrichs, Y. (2014). Hur kan mer effektiva stöd utformas för att få fram livskraftiga nya och unga företag?. Östersund : Mittuniversitetet

Salman, K. , von Friedrichs, Y. & Shukur, G. (2009). Macroeconomic Factors and Swedish Small and Medium-Sized Manufacturing Firm Failure. Stockholm : The Royal Institute of Technology Centre of Excellence for Science and Innovation Studies (CESIS), Paper No. 185. (CESIS Electronic Working Paper Series 185)

von Friedrichs, Y. (2009). Omvandling, omställning och omstrukturering i närsamhället : En studie om hur försvarsnedläggningen i Sverige under 2000-talets första år påverkat lokal näringslivsutveckling. Östersund : Mittuniversitetet (Social Science Reports from Mid Sweden University 1)

von Friedrich Grängsjö, Y. , Dalborg, C. , Asproth, V. & Nyström, C. A. (2007). Forskningsprojektet Arena för hållbar innovativ småföretagsutveckling : Samverkande i handling mellan akademi, företag och offentlig sektor. Mittuniversitetet

von Friedrichs Grängsjö, Y. , Dalborg, C. , Asproth, V. & Nyström, C. A. (2007). Arena för hållbar innovativ småföretagsutveckling-Samverkande i handling mellan akademi, företag och offentlig sektor. Jönköping : Högskolan i Jönköping (Science, university and society 2007:5)

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2000). Småföretagens marknadsföring i en turismintensiv miljö : Fallstudie Strömstad.

von Friedrichs Grängsjö, Y. (1999). Turism 2000 i halvtid : En studie av ett tvåårigt regionalt destinationsutvecklingsprojekt.. Östersund : Mitthögskolan

Myhr Andersson, G. , von Friedrichs Grängsjö, Y. & Rosenberg, L. (1997). Slutrapport och Utvärdering av Nationellt Centrum för Småskalig Turism.. (Rapport / Mitthögskolan, Institutionen för turismvetenskap 1997:3)

von Friedrichs Grängsjö, Y. (1995). Destinationsmarknadsföring : en jämförande studie av tre turistdestinationer..

von Friedrichs Grängsjö, Y. (1995). Case Writing : Sjutton cases från en workshop med Jim Erskine.

Samlingsverk (redaktör)

Lundström, A. (ed.) , Zhou, C. (ed.) , von Friedrichs, Y. (ed.) & Sundin, E. (ed.) (2014). Social Entrepreneurship : Leveraging Economic, Political, and Cultural Dimensions. Heidelberg : Springer Berlin/Heidelberg (International studies in entrepreneurship Vol 29)

von Friedrichs, Y. (ed.) , Gawell, M. (ed.) & Wincent, J. (ed.) (2014). Samhällsentreprenörskap : Samverkande för lokal utveckling. Östersund : Mittuniversitetet (Social Science Reports from Mid Sweden University 2014:5)

von Friedrichs, Y. (ed.) & Rennemo, Ø. (ed.) (2013). Kvinnors företag och företagande kvinnor : Tillväxtentreprenörer i Skandinavien. Trondheim : Akademika forlag