För att möta våra olika målgrupper och deras behov har du flera digitala kanaler att välja på. Här har vi listat de olika kanaler vi använder och hur de möter respektive målgrupps behov.
- Studenter
- Distansstudenter
- Potentiella studenter
- Nyantagna studenter
- Medarbetare
- Nyhetsintresserade
- Samarbetspartners
- Potentiella samarbetspartners
Studenter
Identifierade behov |
Kanaler |
Hålla kontakten med sina studiekamrater under studietiden. |
Facebook (Övriga verksamheter, konton eller grupper), Instagram och lärplattformen |
Få snabb tillgång till information och funktioner som berör studierna. |
Studentportalen, lärplattformen och Facebook (Övriga verksamheter, konton eller grupper) |
Ställa frågor som berör studierna och få snabba svar. |
Lärplattformen och Facebook (Övriga verksamheter, konton eller grupper) |
Få vägledning/coaching inför karriärval. |
Miun.se |
Nyttja e-resurser som vetenskapliga artiklar, uppsatser, e-böcker m.m. |
Miun.se |
Nå ut med sitt varumärke till potentiella arbetsgivare. |
Miun.se och alumni-nätverket |
Hitta rätt kontaktvägar. |
Miun.se |
Distansstudenter
Identifierade behov |
Kanaler |
Hålla kontakten med sina studiekamrater under studietiden. |
Facebook (Övriga verksamheter, konton eller grupper) och lärplattformen |
Få snabb tillgång till information och funktioner som berör studierna. |
Studentportalen, lärplattformen och Facebook (Övriga verksamheter, konton eller grupper) |
Ta del av undervisningen på ett distansanpassat sätt. |
Lärplattformen, Studentportalen, videotjänster och videoverktyg |
Ställa frågor som berör studierna och få snabba svar. |
Lärplattformen och Facebook (Övriga verksamheter, konton eller grupper) |
Få vägledning/coaching inför karriärval. |
Miun.se |
Nyttja e-resurser som vetenskapliga artiklar, uppsatser, e-böcker m.m. |
Miun.se |
Nå ut med sitt varumärke till potentiella arbetsgivare. |
Miun.se och alumninätverket |
Hitta rätt kontaktvägar. |
miun.se |
Potentiella studenter
Identifierade behov |
Kanaler |
Få en överblick över vilka kurser/program som erbjuds. |
Miun.se |
Få en inblick i livet som student vid Mittuniversitetet (på och utanför campus). |
Facebook (facebook.com/Mittuniversitetet), Instagram, miun.se och blogg |
Se hur det går till att studera på distans med hjälp av demokurser. |
Lärplattformen (dock via miun.se) |
Bli lockade till Mittuniversitetet och se att det är ett bra universitet (föräldrar till potentiella studenter). |
Miun.se, Facebook |
Få tydlig och djup information om specifika kurser och program. |
Miun.se |
Hitta rätt kontaktvägar. |
Miun.se |
Nyantagna studenter
Identifierade behov |
Kanaler |
Behöver veta vart de ska vända sig för praktisk information (hitta rätt kontaktvägar). |
Miun.se |
De behöver även information innan de har kommit till campus. |
Miun.se, Facebook (facebook.com/Mittuniversitetet) och Twitter |
Arbetslivsanknytning (tidigt). |
miun.se |
Medarbetare
Identifierade behov |
Kanaler |
Kommunicera internt utan att behöva använda e-post. |
Intranät (när det finns) |
Få ut information om undervisningen till (och även interagera med) studenterna |
Studentportalen, lärplattformen och Facebook (Övriga verksamheter, konton eller grupper) |
Tillbringa mindre tid med att besvara frågor från studenter. |
Lärplattformen och Facebook (Övriga verksamheter, konton eller grupper) |
Komma åt information om kurser såsom exempelvis deltagarlistor. |
Lärplattformen och Studentportalen |
Komma åt reseinformation och andra interna dokument. |
Intranät |
Nyttja e-resurser som vetenskapliga artiklar, uppsatser, e-böcker m.m. |
Miun.se
|
Boka tid för rådgivning. |
Intranät |
Ökad inblick i verksamhetens olika delar. |
Blogg och intranät |
Nå ut med sitt personliga varumärke (forskare). |
Miun.se, Twitter, Facebook och digitala nyhetsbrev |
Nyttiggöra forskningen (forskare). |
Miun.se, Twitter, Facebook, alumni-nätverket och intranät |
Hitta rätt kontaktvägar. |
Intranät |
Nyhetsintresserade
Identifierade behov |
Kanaler |
Ta del av nyheter (om forskning samt Mittuniversitetet). |
Miun.se, Twitter och digitala nyhetsbrev |
Ta del av den forskning som pågår/har bedrivits samt vissa föreläsningar. |
Miun.se, Twitter och videotjänster |
Komma i kontakt med rätt person. (Hitta rätt kontaktvägar). Miun.se, Twitter och digitala nyhetsbrev. |
Miun.se
|
Samarbetspartners
Identifierade behov |
Kanaler |
Hitta samarbetsmöjligheter med studenter samt Mittuniversitetet och dess forskare/medarbetare. |
Miun.se, Twitter och alumni-nätverket |
Hämta fakta / göra research |
Miun.se |
Beställa uppdragsutbildningar. |
Miun.se |
Hitta styrdokument. |
Miun.se |
Komma i kontakt med rätt person. (Hitta rätt kontaktvägar). |
Miun.se |
Potentiella samarbetspartners
Identifierade behov |
Kanaler |
Komma i kontakt med rätt person. (Hitta rätt kontaktvägar). |
Miun.se |
Hitta samarbetsmöjligheter med studenter samt Mittuniversitetet och dess forskare/medarbetare. |
Miun.se, Twitter och alumni-nätverket
|
Känna att Mittuniversitetet är ett bra universitet (beslutsfattare). |
Miun.se, Twitter och Facebook (Övriga verksamheter, konton eller grupper) |
Se goda exempel på lyckade samarbeten. |
Miun.se |
Hämta fakta/ göra research. |
Miun.se |
Beställa uppdragsutbildningar. |
Miun.se |
Få en tydlig bild av vad Mittuniversitetet gör och kan erbjuda. |
Miun.se |
Hitta styrdokument. |
miun.se |