Lena Boström

Skriv ut

Publikationer

Artiklar i tidskrifter

Boström, L. (2015). Regional Educational Development Research in Sweden of Forty Years.. Journal of Studies in Education, vol. 5: 2, ss. 1-20.

Boström, L. (2015). Regional Educational Development Research and School Improvement : A Systematic Literature Review of Research. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research,, vol. 11: 1, ss. 200--211.

Boström, L. , Hörnell, A. & Frykland, M. (2015). Learning Environments at Leisure-time Centres in Sweden : A Comprehensive Survey of Staff Perceptions. International Journal for Research on Extended Education, vol. 3: 1, ss. 5-18.

Augustsson, G. & Boström, L. (2014). Att vara lärare är att vara ledare. Sundsvalls Tidning, vol. 8 jan

Boström, L. (2013). Hur lär sig elever på sex olika yrkesprogram? : En studie om skillnader och likheter i lärstilar.. Utbildning & Lärande, vol. 7: 1, ss. 48-60.

Boström, L. & Ivarsson, L. (2013). Good reading Enviroments for Individual Reading. Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, vol. 50: 5, ss. 66-80.

Strzelecka, E. & Boström, L. (2013). Min grammatikhistoria : Roliga och sorgliga berättelser ur verkligheten. En fenomenografisk analys av 313 studenters berättelser.. Texter om svenska med didaktisk inriktning / Nationella nätverket för svenska med didaktisk inriktning, , ss. 29-50.

Boström, L. & Coburn, A. (2013). To be conformative or not – a question of style or education? : A Comparative Study of Teacher Students in Sweden and Community Education Students in Scotland. Scottish Educational Review, vol. 45: 2, ss. 64-77.

Boström, L. (2013). How Do Students in Vocational Programs Learn? : A Study of Similarities and Differences in Learning Strategies.. Journal of Education and Learning, vol. 02: Aug

Strzelecka, E. & Boström, L. (2013). Vuxna minns sin grammatikhistoria : grammatik. Svenskläraren. Tidskrift för svenskundervisning, vol. 57: 1, ss. 14-17.

Strzelecka, E. & Boström, L. (2013). Renässans för grammatiken : grammatik. Svenskläraren. Tidskrift för svenskundervisning, vol. 57: 1, ss. 8-10.

Boström, L. & Hallin, K. (2013). Learning style differences between nursing and teaching students i Sweden: A comparative study. International Journal of Higher Education, vol. 2: 1, ss. 22-34.

Augustsson, G. & Boström, L. (2012). A theoretical Framework about Leadership perspectives and Leadership styles in the Didactic Room. International Journal of Human Resource Studies, vol. 2: 4, ss. 166-186.

Löfquist, S. & Boström, L. (2012). Students Study Results, A question of Styles, Strategies, or (mis) Matching?. Journal of Studies in Education, vol. 2: 4, ss. 79-97.

Boström, L. (2012). Do Ten-year-old Children in Sweden Know How They Learn? : A Study of How Young Students Believe They Learn Compared to Their Learning Styles Preferences. International Education Studies, vol. 5: 6, ss. 11-23.

Boström, L. (2011). Effects of  learning styles responsive approaches. Effects of Learning-Style Responsive Versus Traditional  Approaches on Grammar Achievement. Institute for Learning Styles Journal, vol. 1: Spring 2011, ss. 17-38.

Boström, L. (2011). Elevers lärstilar i jämförelse med deras lärares lärstilar. En jämförande studie av elever och lärare i ungdomsskolan i Danmark.. Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, vol. 48: 6, ss. 560-580.

Boström, L. (2011). Students´ Learning Styles Compared with their Teachers´ Learning Styles in Secondary Schools. Institute for Learning Styles Research Journal, vol. 1: Spring 11, ss. 17-38.

Boström, L. (2011). How do teacher students for compulsory schools learn compared to music teacher students in Sweden? : A comparative study of wo different student teacher groups in Sweden. The Quality of Higher Education, vol. 8, ss. 158-178.

Boström, L. (2011). Students’ learning styles compared with their teachers’ learning styles in upper secondary school – a mismatched combination.. Education Inquiry, vol. 2: 3, ss. 475-495.

Boström, L. & Calissendorff, M. (2010). Lärstilar i nordisk forskning; teoretiska utgångspunkter och empiriska iakttagelser om grammatik och musik. Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, vol. 47: 4, ss. 337-350.

Boström, L. , Dunn, R. , Honigsfeld, A. , Schering, M. , Doolan, L. S. , Tenedero, H. & Russo, K. (2009). Impact of Learning-Style Instructional Strategies and Student´s Achievement and Attitudes: Perceptions of Educators in Diverse Institutions.. Clearing House, vol. 82: 3, ss. 35-39.

Boström, L. (2006). Ögat, örat eller handen?. Pedagogiska Magasinet, : 3, ss. 45-67.

Boström, L. & Lassen, L. (2006). Unraveling learning, learning styles, learning strategies and meta-cognition. Education + Training, vol. 48: 2/3, ss. 178-189.

Boström, L. & Lassen, L. (2005). Læringsstil og læringsstrategier : Skitse til udredning af begreber, metoder og effekter. Kognition og pædagogik - tidsskift om tænkning og læring, vol. 15: 56, ss. 44-65.

Boström, L. & Kroksmark, T. (2005). Learning and Strategies. Tidskrift för lärarutbildning och forskning, vol. 12: 4, ss. 39-49.

Boström, L. (2004). Lärande och strategier. Didacta Varia, vol. 9: 2, ss. 73-79.

Böcker

Boström, L. & Schmidt, S. E. (2011). Laeringsstile. Köpenhamn : Munksgaard Forlag

Boström, L. & Bolander, I. (2008). Så lär du barn läsa utifrån dera styrkor och behov : En praktisk bok för läsundervisning. Jönköping : Brain Books

Boström, L. (2008). Lärstilar, undervisning och handledning. Stockholm : TYA

Boström, L. & Svantesson, I. (2007). Så arbetar du med lärstilar - nyckeln till kunskap och individualisering. Jönköping : Brain Books

Boström, L. & Josefsson, G. (2006). Vägar till grammatik. Lund : Studentlitteratur

Doktorsavhandlingar

Boström, L. (2004). Lärande & Metod : Lärstilsanpassad undervisning jämfört med traditionell undervisning i grammatik. Diss. Jönköping : Jönköping University Press, 2004

Kapitel i böcker, del av antologier

Boström, L. , Damber, U. & Ivarsson, L. (2011). Ämnesdidaktisk forskning med relevans för språkdidaktik; teoretiska utgångspunkter, empiriska iakttagelser samt didaktiska konsekvenser. : Vad har vi fått veta, hur, varför och hur kan vi använda oss av kunskaperna?. I ASLAs årsbok 2010. Uppsala : ASLA, Swedish Science Press. S. 44-60.

Boström, L. (2009). Tänk om.... I En skola för alla stilar : Ett lärstilsprojekt på fem av Göteborgs Stads gymnasieskolor. Göteborg : Göteborgs Stad Utbildning. S. 22-35.

Gidlund, U. & Boström, L. (2007). Læringsstiler som pædagogiske platform. I Læring og læringsstile om unikke og fælles veje i pædagogikken. Köpenhamn : Dansk psykologisk Forlag. S. 44-66.

Gidlund, U. , Boström, L. & Nordin, B. (2007). Metodik for læringsstiler. I Læring og læringsstile om unikke og fælles veje i pædagogikken. Köpenhamn : Dansk psykologisk Forlag. S. 67-85.

Boström, L. , Gidlund, U. & Nordin, B. (2007). Metodik for læringsstile. I Læring og læringsstile : Om unikke og felles veje i pædagogikken. Köpenhamn : Dansk psykologisk Forlag. S. 67-85.

Boström, L. & Gidlund, U. (2007). Læringsstile som pædagogisk plaform. I Læring og læringsstile : om unikke og fælles veje i pædagogikken. Köpenhamn : Dansk psykologisk Forlag. S. 45-66.

Boström, L. (2006). Læringens stil. Om Dunn og Dunns stilteori.. I Læringens og tænkningens stil. Vaerlöse : Billsesø & Baltzer. S. 70-87.

Boström, L. (2006). Lærinsstil i praksis.. I Læringens og tænkningens stil. Værløse: : Billsesø & Baltzer. S. 123-139.

Konferensbidrag

Boström, L. & Augustsson, G. (2015). Learning Environments in Swedish Leisure-time Centres : (In)equality, ‘Schooling’, and Lack of Independence. I Proceedings NFPF/NERA´s 43th Congress.

Boström, L. (2014). Regional educational development research. .

Boström, L. (2014). Regional Educational Development Research in Sweden of Forty Years. .

Boström, L. & Augustsson, G. (2014). Teachers’ Leadership in the Didactic Room : A Systematic Literature Review of International Research. .

Boström, L. , Hörnell, A. & Frykland, M. (2014). Learning Environments at Leisure-time Centres in Sweden : A Comprehensive Survey of Staff Perceptions. .

Boström, L. & Hallin, K. (2013). Learning Style Differences between Nursing and Teacher Students in Sweden : A Comparative Study. .

Eriksson, L. & Boström, L. (2013). How to Understand Learning Styles and Strategies in the Light of the Paradox between Individual and Collective Learning. I Building Learning Capacity for Life.. S. 100--119.

Boström, L. & Ivarsson, L. (2013). Good Reading Environments for Individual Reading Development. I Good Reading Environments for Individual Reading Development. Brno :

Boström, L. & Strzelecka, E. (2013). Teachers’ grammar teaching strategies.. . Brno :

Boström, L. & Hallin, K. (2013). Learning Style Differences between Nursing and Teacher Students in Sweden : A Comparative Study. .

Boström, L. & Strzelecka, E. (2013). Lärares undervisningsstrategier i grammatik.. .

Boström, L. (2012). Do ten-year-old children in Sweden know how they learn?A study of how young students believe they learn compared to their learning styles preferences. I 17 International ELSIN- conference. Cardiff :

Boström, L. & Löfquist, S. (2012). Students Study Results, A Question of Styles, Strategies, or (mis) Matching?. .

Boström, L. & Strzelecka, E. (2012). Grammatiken till heders igen : Om ett nytänkande i grammatikdidaktik. .

Boström, L. (2012). Students ' learning styles compared with their teachers' learning styles. : A comparative study of students and teachers of secondary schools in Denmark.. .

Boström, L. & Strzelecka, E. (2012). Min grammatikhistoria. Roliga och sorgliga berättelser ur verkligheten. : En fenomenografisk analys av 300 studenters berättelser.. .

Boström, L. & Augustsson, G. (2012). A theoretical framework about leadership perspectives and leadership styles in the didactic room. I Proceedings of WCLTA 2012 Conference.

Boström, L. (2011). To be conformative or not – a question of style or education? A Comparative Study of Teacher Students in Sweden and Community Education Students in Scotland.. .

Boström, L. (2010). Elevers lärstilar i jämförelse med deras lärares lärstilar. En jämförande studie av elever och lärare i gymnasieskola. .

Boström, L. , Damber, U. & Ivarsson, L. (2010). Ämnesdidaktisk forskning med relevans för språkdidaktik; teoretiska utgångspunkter, empiriska iakttagelser samt didaktiska konsekvenser : Vad har vi fått veta, hur, varför och hur kan vi använda oss av kunskaperna?. I Språk för framtiden. Rapport från ASLA:s höstsymposium, Falun 12-13 november 2010. Language for the Future. : Papers from the ASLA symposium in Falun 7-8 November 2010.. S. 44--60.

Boström, L. & Calissendorff, M. (2010). Learning Styles in Nordic Research: Theoretical Origins and Empirical Observations on Grammar and Music : Paper presented at the ELSIN-conference 2010, Aviero, Portugal. .

Boström, L. (2010). How do teacher students for compulsory school learn compared to music teacher students in Sweden? A Comparative Study of Two Different Student Teacher Groups in Sweden : Paper presented at the ELSIN-conference, july 2010, Aviero, Portugal. .

Boström, L. (2007). A pedagogical model for partnership for sustainable development of staff-training for an inclusive curriculum : A spider making a cobweb. .

Boström, L. (2007). A pedagogical model for partnership for sustainable development of staff-training for an inclusive curriculum : A spider making a cobweb. .

Gidlund, U. & Boström, L. (2006). Learning Styles as a pedagogical platform. .

Boström, L. , Gidlund, U. & Nordin, B. (2006). Methodology for every Learning Style. .

Boström, L. & Lassen, L. (2005). Learning, Learning Styles, Strategies and Metacognition. .

Boström, L. (2005). Learning and Method; Research concerning  the effects of learning style responsive versus approaches  on grammar  achievement. .

Proceedings (redaktörsskap)

Boström, L. (ed.) , Redmond, J. (ed.) , Parkinson, A. (ed.) , Moore, C. (ed.) , Evans, C. (ed.) , Peterson, E. (ed.) , Lassen, L. (ed.) & Ashwin, A. (ed.) (2007). Exploring Style: Enhancing the Capacity to Learn?. Dublin, Ireland : Trinity College Press:

Boström, L. (ed.) , Lassen, L. (ed.) , Rayner, S. (ed.) , Armstrong, S. (ed.) & Evans, C. (ed.) (2006). Enabling Lifelong Learning in Education, Training and Development. Oslo : University of Oslo

Rapporter

Strzelecka, E. & Boström, L. (2014). Lärares strategier i grammatikundervisning i svenska. Härnösand : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2014:2)

Bostedt, G. & Boström, L. (2013). Särskilda insatser på skolområdet (SIS) : Reflektioner om arbetsprocesser och resultat avseende utvecklingsprojekt.

Boström, L. (2008). Begåvningsstöd och begåvningshjälpmedel : en beskrivning från särskolan. Stockholm : Specialpedagogiska skolmyndigheten

Boström, L. (2007). Goda lärmiljöer : en spindel spinner ett nät. Stockholm : Specialpedagogiska Institutet

Samlingsverk (redaktör)

Boström, L. (ed.) , Augustsson, G. (ed.) , Evans, C. (ed.) , Charlesworth, Z. (ed.) & Cools, E. (ed.) (2013). Building Learning Capacity for Life. BRNO : TRIBUN, EU (ELSIN XVIII Proceedings of the 18th Annual Conference of the Education, Learning, Styles, Individual differences Network )

Boström, L. (ed.) , Lassen, L. (ed.) & Knoop, H. H. (ed.) (2007). Læring og læringsstile : Om unikke og felles veje i pædagogiken. Köpenhamn : Dansk psykologisk Forlag

Övrigt

Boström, L. & Schmidt, S. E. (2013). Lärstilsappen : Ett digitalt verktyg att utvärdera lär- och studiestrategier. Kristianstad : Infomentor.

Boström, L. (2009). Pedagogik för erfarna. Örnsköldsvik : Lärstilsförlaget.

Boström, L. & Gidlund, U. (2009). LESYR : Programvara för taktila läromedel. Örnsköldsvik : Websystem.

Boström, L. (2009). Hur lär sig ditt barn? : Ett arbetshäfte för föräldrar. Örnsköldsvik : Lärstilsförlaget.

Boström, L. , Gidlund, U. , Forsgren, J. , Jonsson, J. & Wiklund, K. (2009). LESYRE : programvara för lärstilsmetodik

Boström, L. (2008). Lärstilar, undervisning och handledning. Stockholm : Transportarbetareförbundet (TYA).