Nordisk konferens om analys av turism – i en digitaliserad värld
I dagens digitaliserade samhälle finns nya möjligheter att fånga och förstå marknadens efterfrågan och kundens behov. Nu bjuder ETOUR och Tillväxtverket in till en konferens som ger inblick i dess möjligheter och utmaningar för analys av turism.
Efter förra årets succé i Östersund är vi tillbaka med en ny konferens kring analys av turism. Konferensen ska bli en årlig mötesplats och den här gången träffas vi i Malmö, med Tourism in Skåne som värd.
Konferensen bjuder på en blandning av Keynote speakers, forskningspresentationer, goda exempel och djuplodande paneldiskussioner samt är indelad i några block:
- Analys av marknadens efterfrågan och kundens behov
- Analys av beteende, målgrupp och marknad
- Evenemangsmätningar
- Mätning av destinationer och gästundersökningar
Tid: 25-26 januari 2016
Plats: På Malmö Live
För vem: Du som arbetar i en lokal, regional eller nationell turistorganisation, i en branschorganisation, inom akademin, på ett institut eller som konsult/expert.
Pris för deltagare: 2795 SEK exkl moms.
Alternativ för boende som kan bokas via nedan anmälningslänk:
Clarion Hotel Malmö
1205 SEK exkl moms per natt i enkel standardrum
1295 SEK exkl moms per natt i dubbel standardrum
Inbjudan och program på svenska (PDF)
Invitation and programme in English (PDF)
För mer information
Maria Lexhagen, ETOUR, maria.lexhagen@miun.se
Carla Aguirre Muñoz, Tourism in Skåne, carla.aguirre@skane.com