Nordisk konferens om analys av turism – i en digitaliserad värld

Skriv ut 18 dec december 2015

I dagens digitaliserade samhälle finns nya möjligheter att fånga och förstå marknadens efterfrågan och kundens behov. Nu bjuder ETOUR och Tillväxtverket in till en konferens som ger inblick i dess möjligheter och utmaningar för analys av turism.

Efter förra årets succé i Östersund är vi tillbaka med en ny konferens kring analys av turism. Konferensen ska bli en årlig mötesplats och den här gången träffas vi i Malmö, med Tourism in Skåne som värd.

Konferensen bjuder på en blandning av Keynote speakers, forskningspresentationer, goda exempel och djuplodande paneldiskussioner samt är indelad i några block:

  • Analys av marknadens efterfrågan och kundens behov
  • Analys av beteende, målgrupp och marknad
  • Evenemangsmätningar
  • Mätning av destinationer och gästundersökningar 

Tid: 25-26 januari 2016

Plats: På Malmö Live

För vem: Du som arbetar i en lokal, regional eller nationell turistorganisation, i en branschorganisation, inom akademin, på ett institut eller som konsult/expert.

Pris för deltagare: 2795 SEK exkl moms.

Alternativ för boende som kan bokas via nedan anmälningslänk:
Clarion Hotel Malmö
1205 SEK exkl moms per natt i enkel standardrum
1295 SEK exkl moms per natt i dubbel standardrum

Anmäl dig här!

Inbjudan och program på svenska (PDF)
Invitation and programme in English (PDF)

För mer information
Maria Lexhagen, ETOUR, maria.lexhagen@miun.se
Carla Aguirre Muñoz, Tourism in Skåne, carla.aguirre@skane.com

Arrangörer

Värd

Tourism in Skåne