Nytt personalhanteringssystem den 1 juni

Spara favorit Skriv ut 17 mar mars 2016

Som tidigare informerats kommer löneadministrationen övergå till Statens servicecenter, SSC, från den 1 juni i år. I samband med övergången kommer personalhanteringssystemet Palasso att ersättas med det modernare systemet Primula.

Vad innebär detta?
Egenrapportering kommer att ske i Primulas web-portal. Där kommer du som användare att kunna registrera alla former av ledigheter, tjänstledigheter, resor och alla typer av utlägg, samt övertid. Rapportering som är gjord och attesterad den 12:e i månaden kommer att utbetalas på lön den innevarande månaden.

Hjälp och support
SSC kommer att ge kundsupport via sin Servicedesk , och det blir dit du som användare i första hand kommer att få vända dig vid frågor och problem. Servicedesk kommer att svara på frågor gällande lön, support kring rapportering, tekniska problem samt utskrift av intyg. Du kommer antingen att kunna nå dem per telefon eller skapa ett ärende på deras kund-webb.

Personalavdelningens personal vid Mittuniversitetet kommer att finnas till hands initialt, främst lönespecialister och HR-administratörer.

Tillabaka till toppen
Stäng meny
Favoriter /globalnavigation/closemenu