Wayback Machine
«AUG. MARS apr.
Previous capture 8 Next capture
«2013 2014 2015
5 captures
30 juni 12 - 8 mars 14
sparklines
Close Minimize Help
Wayback Machine
Gå till innehåll
    • Student
    • Alumn
    • Anställd
    • Press
    • Bibliotek och LRC
    • IT Helpdesk
    • Kontakt
To start page
http://www.miun.se/sv/Anstalld/Gemensamma-funktioner/Kommunikationsfragor/grafiskprofil/
  • Utbildning
  • Forskning
  • Näringsliv och samhälle
  • Om Mittuniversitetet
Start / Anställd / Gemensamma funktioner / Kommunikationsfrågor / Grafisk profil
Anställd
    • Hjälp och stöd
    • Gemensamma funktioner
      • Ekonomifrågor
      • Internationalisering
      • Kommunikationsfrågor
        • Grafisk profil
          • Annonser och trycksaker
          • Färgsättning
          • Kontors och korrespondenstryck
          • Logotyp
          • Typsnitt
          • Visitkort
        • Grafisk service
        • Medier och PR
        • MIUN:s publicering
        • Nyhetsbrev
        • Personliga sida
        • Policydokument
        • PowerPoint-presentationer
        • Profilprodukter
        • Redaktörer
        • Skriv- och språkreda
        • Språkservice
        • Studentrekrytering 2014
        • Undersökningar
      • Personalfrågor
      • Samverkansfrågor
      • Studentcentrumfrågor
    • Ledning och samordning
Grafisk profil
Lyssna

Grafisk profil

En gemensam grafisk profil för Mittuniversitetet är viktig för att ge ett enhetligt uttryck i vår kommunikation med omvärlden. Genom att konsekvent arbeta utifrån dessa riktlinjer ökar vi igenkänningen och får bättre genomslag. 

Manualen är framtagen för att underlätta och säkerställa ramarna för detta arbete. Här finns till exempel regler för hur logotyp ska användas, vilka typsnitt som ska användas samt riktlinjer för hur accidensmaterial och våra mest använda trycksaker ska se ut. Du får också vägledning när det gäller bildmanér och textbudskap.

 

Mittuniversitetets grafiska profil återspeglar tanken om ett universitet som står för närhet, nyfikenhet och nytta. Här talar vi tydligt om vilka vi är, vad vi står för och var vi finns. För i bruset av all kommunikation gäller det att nå ut till våra målgrupper med ett relevant budskap – på mottagarens villkor, på rätt nivå, i rätt kanaler och där man är mottaglig för information. Innehållet i den grafiska manualen baseras på vår varumärkeshandbok ”Mittuniversitetets varumärke”, se www.miun.se/varumarket.

 

En grundregel är att Mittuniversitetet alltid är avsändaren i all kommunikation oavsett vilken avdelning som producerar materialet. Tillsammans kan vi stärka varumärket och göra oss mer konkurrenskraftiga, såväl i regionen som nationellt och internationellt. 

 

 
Senast uppdaterad: den 10 februari 2014 12:11
Uppdaterad av: evawik
Innehållsansvarig: Matilda Eliasson

Kontakt

Matilda Eliasson

Informatör/grafisk formgivare

Kommunikationsavdelningen

Tfn. 060-14 86 07

 

Dokument

»Mittuniversitetets grafiska manual

Spara träd genom att läsa manualen direkt på skärmen!

 

 

Mest lästa sidor

  • Schema
  • Personalfrågor
  • Ekonomifrågor
  • Boka konferensrum
  • Lokalbokning
  • Resor
  • Diariet
 

Tel: +46 771975000 |  kontakt@miun.se   |  Karta  |  Lediga jobb  |  Om cookies  |  Webbshop  |  Facebook   |  Twitter  |  YouTube  |  Instagram  |  Blogg 

 Säkerhetsportalen