Kvalitetsarbete
Två viktiga ingredienser i bibliotekets kvalitetsarbete är Kvalitetsindex som tas fram årligen och bibliotekets enkät till studenter och anställda som genomförs vartannat år.
Två viktiga ingredienser i bibliotekets kvalitetsarbete är Kvalitetsindex som tas fram årligen och bibliotekets enkät till studenter och anställda som genomförs vartannat år.
UB hade 367 800 besökare vid campusbiblioteken. Besökare via webb uppgick till 344 100 .
33 400 frågor besvarades via chatt, e-post, telefon, och vid informationsdiskarna. Ungefär 1/3 var tekniska frågor (studentportal, utskrifter. kopieringspapper m.m.)
Antalet utlån 147 400 varav 1 391 fjärrinlån (material som lånats in från andra bibliotek). Framtagna dokument från elektronisk samling 562 000 (fulltext).
3 400 studenter och anställda deltog i bibliotekets undervisning i informationssökning, referenshantering och källkritik.
260 studenter bokade handledning via "Boka bibliotekarie".
Den tryckta samlingen (böcker) bestod av 4 620 hyllmeter, 184 700 volymer. En minskning med 5% jmf med året innen. Löpande prenumerationer av tidskrifter 174 tryckta (minskning med 8% jmf med året innan) och 19 553 e-tidskrifter (ökning med 3%). Antalet databaser var 76 st. och antalet e-böcker ca 64 000.
54,5 timmar/vecka hölls bibliotekslokalerna öppna med personal på plats.
UB hade ca 40 anställda.