Företagsekonomi GR (A), Marknadsföring, 7,5 hp
Kursen ger dig grundläggande kunskaper i marknadsföringsteori. Kursen inleds med marknadsföringsfrågor på strategisk nivå för att sedan övergå till marknadsföring på mer taktisk nivå.
Kursen ingår i Företagsekonomi GR (A), 30 hp men kan läsas separat.
Sammankomster
Denna kurs kan sökas både som campus- och distanskurs.
Campuskursen har ett flertal träffar där studenten förväntas deltaga och där moment med obligatorisk närvaro kan förekomma. Salstentamen sker vid campus.
Distanskursen har inga fysiska träffar förutom eventuell salstentamen som i förekommande fall skrivs vid någon av Mittuniversitetets campusorter eller i mån av plats vid de lärcentra med vilka Mittuniversitetet har avtal. Tentamen kan eventuellt också ske vid annat universitet/högskola och vid vissa platser utomlands. Se reglerna för tentamen på annan ort i sin helhet här: www.miun.se/STAO Tillgång till dator med internetuppkoppling krävs för fullgörande av de i kursen ingående uppgifterna.
Behörighet
Grundläggande behörighet
Urval
Kursplatserna fördelas i urvalet baserat på betyg, högskoleprov och högskolepoäng. Antal kursplatser fördelas då enligt följande: betyg 34 procent, högskoleprov 33 procent och högskolepoäng (max 165 hp) 33 procent.