Jimmy Jaldemark
Publications
Articles in journals
Articles, book reviews
Chapters in books
Collections (editor)
Conference papers
Doctoral theses, comprehensive summaries
Other
Reports
Articles in journals
Augustsson, G. & Jaldemark, J. (2014). Online supervision : a theory of supervisors' strategic communicative influence on student dissertations. Higher Education, vol. 67: 1, pp. 19-33.
Jaldemark, J. (2013). Om lärandets sammanhang och mobilitetens utmaningar. Pedagogisk forskning i Sverige, vol. 18: 1-2, pp. 102-118.
Jaldemark, J. & Lindberg, J. O. (2013). Technology-mediated supervision of undergraduate students’ dissertations. Studies in Higher Education, vol. 38: 9, pp. 1382-1392.
Jaldemark, J. (2012). Understanding participation in online learning communities : An editorial introduction. International Journal of Web Based Communities, vol. 8: 4, pp. 403-407.
Jaldemark, J. (2012). Theories of participation in online learning communities : An intersectional understanding. International Journal of Web Based Communities, vol. 8: 3, pp. 375-388.
Hrastinski, S. & Jaldemark, J. (2012). How and why do students of higher education participate in online seminars?. Education and Information Technologies, vol. 17: 3, pp. 253-271.
Jaldemark, J. (2011). Critical Remarks on Conceptualisations of Online Education. UFV Research Review, vol. 4: 1, pp. 12-28.
Jaldemark, J. (2008). Changes within the practice of higher education : Participating in educational communication through distance settings. International Journal of Web Based Communities, vol. 4: 2, pp. 173-187.
Jaldemark, J. (2008). Participation and genres of communication in online settings of higher education. Education and Information Technologies, vol. 13: 2, pp. 129-146.
Articles, book reviews
Jaldemark, J. (1998). Aquila : The Magazine for Children Who Enjoy Challenges. High Ability Studies, vol. 9: 1, pp. 141-142.
Chapters in books
Jaldemark, J. (2012). Boundless writing : Applying a transactional approach to design of a thesis course in higher education. In Informed Design of Educational Technologies in Higher Education : Enhanced Learning and Teaching. Hershey, PA : IGI Global. pp. 135-151.
Jaldemark, J. (2011). Utbildning på nätet : En historisk exposé. In Mer om nätbaserad utbildning - fördjupning och exempel. Lund : Studentlitteratur. pp. 17-30.
Jaldemark, J. (2005). Ett deltagande för alla? : En kritisk diskussion. In Att förstå lärgemenskaper och mötesplatser på nätet. Lund : Studentlitteratur. pp. 149-172.
Jaldemark, J. , Lindberg, O. & Olofsson, A. D. (2005). Att förstå hur man deltar via redskap i en lärgemenskap. In Att förstå lärgemenskaper och mötesplatser på nätet. Lund : Studentlitteratur. pp. 109-147.
Jaldemark, J. , Lindberg, O. & Olofsson, A. D. (2005). Sharing the distance or a distance shared : Social and individual aspects of participation in ICT-supported distance-based teacher education. In ICT in teacher education : Challenging prospects. Jönköping : Jönköping University Press. pp. 142-160.
Jaldemark, J. (2003). Om den lärandes makt över lärandet i nätbaserad utbildning. In Didaktikens mångfald : Artiklar presenterade vid 2002 års Rikskonferens i didaktik vid Högskolan i Gävle. Gävle : Högskolan i Gävle. pp. 144-164.
Jaldemark, J. & Lindberg, O. (2003). Ser du tekniken? : Om synsätt på teknik i nätbaserad utbildning. In Didaktikens mångfald : Artiklar presenterade vid 2002 års Rikskonferens i didaktik vid Högskolan i Gävle. Gävle : Högskolan i Gävle (Lärarutbildningens skriftserie / Högskolan i Gävle). pp. 164-174.
Jaldemark, J. & Ivancic, V. (1996). Edison - naturvetenskap och teknik för unga. In Naturvetenskapen i skolan inför 2000-talet : Rapport från det femte nordiska forskarsymposiet om undervisning i naturvetenskap, Kristianstad 18-22 mars 1996. Kristianstad : Fagus. pp. 280-288.
Collections (editor)
Jaldemark, J. (ed.) (2012). Participation in online learning communities. Geneve : InderScience Publishers (International Journal of Web Based Communities 8(4))
Conference papers
Jaldemark, J. & Lindberg, J. O. (2014). Designing for mobile participation in blended higher educational settings. In Proceedings of the 9th International Conference on Networked Learning 2014.. pp. 364--367.
Jaldemark, J. & Lindberg, J. O. (2014). Designing for mobile learning in higher education. In NGL 2014: Next Generation Learning : Conference Summary. Falun, Sweden : . pp. 22--26.
Jaldemark, J. (2013). Context and concepts in mobile learning. In Mobile learning 2013.. pp. 230--234.
Jaldemark, J. , Sundgren, M. & Bostedt, G. (2012). Mobile Learning As A Vehicle To Change Higher Education. .
Jaldemark, J. & Augustsson, G. (2012). Qualitatively different utterances from supervisors about students' papers. In Proceedings of the 8th International Conference on Networked Learning 2012.
Augustsson, G. & Jaldemark, J. (2012). Supervisors' utterances in online supervision of first-year students dissertations. In Proceedings of the 8th International Conference on Networked Learning 2012.. pp. 136--143.
Lindberg, J. O. & Jaldemark, J. (2011). Using blogs to enhance a dialogical approach to learning in higher education. In Education and Technology : Innovation and Research.. Fraser Valley : . pp. 11--23.
Jaldemark, J. & Lindberg, J. O. (2010). Enhancing supervision of undergraduate students dissertations through the use of educational technology. In Readings in Technology and Education: Proceedings of ICICTE 2010. Fraser Valley : . pp. 146--156.
Jaldemark, J. (2009). Rethinking the conceptualisation of online education. In Readings in Technology and Education : Proceeding of ICICTE 2009. Abbotsford, BC, Canada : . pp. 882--896.
Jaldemark, J. (2008). The relevance of the concept learning environment for understanding online education. In Paper presentede at the Networked Learning, Collaboration and Competence: Evolving issues, May 15-16, 2008. Jönköping :
Hrastinski, S. & Jaldemark, J. (2007). Designing for participation in dynamic settings of online education. In Interaction Design in Pedagogical Practice, 1-2 november 2007, Haninge, Södertörns Högskola, Sverige. Haninge :
Jaldemark, J. (2006). Changes in the practice of distance education : The entrance of online communities. In Paper presented at the LearnIT-seminar "OLC in Context", October 30 - November 1, 2006.. Göteborg :
Jaldemark, J. (2005). Patterns of participation in online courses. In Proceedings. Interlearn 2005 : Multidisciplinary Approaches to Learning. Helsinki : . pp. 87--88.
Jaldemark, J. (2005). The ups and downs of learning online. In Recent research developments in learning technologies : m-ICTE2005, the 3rd International Conference on Multimedia and ICTs in Education. Badajoz, Spain : . pp. 1233--1238.
Jaldemark, J. , Lindberg, O. & Olofsson, A. D. (2004). Learning through others as learning for myself. In Paper presented at The Challange of integrating ICT in teacher education. The need for dialogue, change and innovation. A scandinavian/Asian Pacific conference, June 2-4 2004. Jönköping :
Jaldemark, J. (2003). Mänskliga nätverk och lärande via nätet. In Sundsvall42 ADB i verksamhetens tjänst 14-16 oktober 2003. Sundsvall : . pp. 111--112.
Jaldemark, J. (2002). Effektivt lärande via nätet : - Ett maktperspektiv. In Sundsvall42 ADB i verksamhetens tjänst 15-17 oktober 2002. Sundsvall : . pp. 145--147.
Jaldemark, J. (1998). Frågelådor på Internet: Museernas förlängda arm. In Museum och skola samverkar rapport från en konferens om museer som läromedel i Göteborg 12-14 nov 1997. Stockholm : . pp. 39--40.
Doctoral theses, comprehensive summaries
Jaldemark, J. (2010). Participation in a boundless activity : Computer-mediated communication in Swedish higher education. Dis. (Comprehensive summary) Umeå : Umeå universitet, 2010 (Akademiska avhandlingar vid Pedagogiska institutionen, Umeå universitet : 93)
Other
Jaldemark, J. (2014). Universitetskanslerämbetets kvalitetsutvärderingar: Självvärdering Mittuniversitetet Pedagogik Magisterexamen
Jaldemark, J. (2014). Universitetskanslerämbetets kvalitetsutvärderingar: Självvärdering Mittuniversitetet Pedagogik Kandidatexamen
Jaldemark, J. & Snyder, K. (2012). Kursverksamhet inom e-lärande : Ett projekt genomfört av HEALTH-gruppen vid Institutionen för Utbildningsvetenskap. Härnösand : Mittuniversitetet.
Jaldemark, J. , Anderson, K. , Lindberg, J. O. , Persson Slumpi, T. , Sefyrin, J. , Snyder, K. & Sjöström, M. (2011). Slutrapport delprojekt 3.5.1 Forskning och forskarskolan i e-lärande. Härnösand : Mittuniversitetet.
Jaldemark, J. & Jakobsson Lund, A. (2011). Utvärdering av Länkskafferiet. Stockholm : Skolverket.
Reports
Jaldemark, J. , Fredriksson, G. , Sundgren, M. & Jonsson, J. (2014). Slutrapport MUML – MittUniversitetet och Mobilt Lärande: En försöksverksamhet. Härnösand : Mittuniversitetet
Olsson, S. , Jaldemark, J. & Lindqvist, A. (2001). Projekt online : Erfarenheter från en helt webbaserad distanskurs i engelska. Härnösand : IUM (Rapportserien Synpunkt 2001:5)