IT-tjänster och telefoni

Här hittar du guider och information som hjälper dig med problem som rör e-post, telefoni, inloggning, internetuppkoppling m.m.

Här kan du läsa om de tjänster som infrastrukturavdelningen erbjuder för att underlätta för dig som anställd. Du hittar även aktuell driftinformation och guider som kan hjälpa dig med eventuella problem eller ge dig tips för en enklare användning.

Kontakt

Kontakta Helpdesk i första hand genom att lägga ett ärende via Serviceportalen

Telefon 010-142 80 00 
Telefontider måndag-fredag 08:00–11:30 och 13:00–16:00
E-post helpdesk@miun.se

Helpdesk bemannar Service Center måndag-torsdag mellan klockan 11:30-13:00.
Vid akuta ärenden ta alltid kontakt med Helpdesk via telefon 010-142 80 00.

Felanmälan och uppstartshjälp i lokaler

Den tekniska supporten nås via telefon 010-142 84 65

Beställning av utrustning

Beställning av datorutrustning, kringutrustning, telefon, nytt personalkonto, programvara gör du på beställningswebben

Guider och information

E-möten

Här hittar du guider och info till verktyg för möten, konferenser, skärmdelning med mera.

E-post

Här hittar du guider och information om e-post.

Konton

Här hittar du information om vilka olika typer av konton som vi kan erbjuda på Mittuniversitetet.

Mac

Här finner du information och guider för att kunna använda Mac effektivt i vår IT-miljö.

Nätverk

Läs mer om eduroam, trådlösa nät och hur du kommer åt våra tjänster när du inte är på Mittuniversitetet.

Programvaror

Här kan du läsa guider och om hur du beställer programvaror och licenser till din dator.

Skype för företag

Skype för företag är ett enkelt kommunikationsverktyg du som anställd kan använda för att ringa och ta emot samtal, hålla chattkonversationer samt telefon- och videokonferenser.

Telefoni

Här hittar du vanliga frågor och svar samt guider för fast telefoni och mobiler.

Windows

Här hittar du vanliga frågor och svar och guider för dig som använder Windows.