Oavsett om du är student, anställd eller besökare kan du vända dig med dina frågor och ärenden till vårt Servicecenter. Vi hjälper dig med allt från praktiska frågor såsom parkeringsmöjligheter runt våra campus, passerkort, att hitta rätt lokal till funderingar om studier och utbildningsstöd.

Det här kan vi hjälpa dig med som student

  • ditt Miun-kort som är ditt passerkort och som ger dig tillgång till datasalar och byggnader. Läs mer om Miun-kortet.
  • få svar på allmänna frågor om studier och utbildningsstöd
  • hitta ditt schema
  • hitta information om aktuella händelser på campus och boende på orten inför campusträffar
  • hjälpa dig att komma igång med utskrifts- och kopieringssystemet EDUPRINT
  • utfärda studieintyg
  • saknas din rättade tenta? Kontakta tentaskanningen via detta formulär.
  • köpa kontorsmaterial, kompendier och profilprodukter i våra Servicecenter på campus eller besök vår webbshop
  • utlåning av viss teknisk utrustning som som t.ex. diktafon
  • utlåning av laptop (ett dygns lån). Läs mer om lån av laptop 
  • utlåning av portabel hörslinga (Observera att det är läraren som måste kvittera ut utrustningen)
  • hänvisning till studievägledning och utbildningsadministration

Det här kan vi hjälpa dig med som tillfällig besökare:

  • samordna allmänna studiebesök på våra campus
  • lokaluthyrning till dig som extern kund. Läs mer om extern lokaluthyrning  
  • erhålla WiFi anslutning
  • ordna med tillfälliga passerkort som ger dig tillgång till lokaler du har behov av under din vistelse hos oss
  • hitta på våra campusområden 

Det här kan vi hjälpa dig med som anställd på Mittuniversitetet:
Serviccenter tillhandahåller också service- och tjänster som vänder sig till dig som anställd på Mittuniversitetet. För information se Servicecenter för dig som anställd.

Kontakta oss

Ring 010-142 80 00 val 4 (mån-tors 8-16 och fredag 8:30-16, lunchstängt 11:30-12:30) eller mejla kontakt@miun.se

Torsdagen 1/10 har vi stängt på telefon mellan kl.15-16 pga internutbildning.

 

Öppettider

Besöksdiskarna i våra Servicecenter på campus Sundsvall och Östersund har följande öppettider:

Måndag-Fredag 8:30-14:00


From V.35
Måndag-Fredag 8:00-16:00

För att undvika trängsel i våra lokaler med anledning av Covid-19 vore det toppen om du i första hand mejlar eller ringer oss. Om du ändå har behov av att träffa oss fysiskt har vi minst besökare under följande tider kl.08-10 och kl.14-16.


Du hittar oss i:
Hus N på Campus Sundsvall
Hus G på Campus Östersund

I våra lokaler träffar du också IT-Helpdesk och Studentkåren

Drop-in tider: 

Med anledning av Covid 19 har vi tillsvidare inga drop-in tider för IT-Helpdesk och Studentkåren.

Kontaktuppgifter till IT-Helpdesk

Kontaktuppgifter till Studentkåren i Sundsvall

Kontaktuppgifter till Studentkåren i Östersund


IT-Helpdesk
Måndag-Torsdag
11:30-13:00

Studentkåren
Campus Östersund
Mån, ons och fredag
10.00-14.00

Campus Sundsvall 
Tis 9:00-13:00