Två barn sitter och tittar på tv.

Nordicom är ett centrum för nordisk medieforskning vid Göteborgs universitet

Aktuellt

Våra senaste publikationer

Blue cover to the book Everyday life in the culture of surveillance

Everyday Life in the Culture of Surveillance

Lars Samuelsson, Coppélie Cocq, Stefan Gelfgren, Jesper Enbom (red.)
Omslag MedieSverige 2023. Serverhall i blått ljus

MedieSverige 2023

Ulrika Facht
Picture of the Covid-virus

Communicating a Pandemic: Crisis Management and Covid-19 in the Nordic Countries

Bengt Johansson, Øyvind Ihlen, Jenny Lindholm, Mark Blach-Ørsten (red.)

Nytt från Nordicom Review

Polarisation and echo chambers?

Making sense of the climate issue with social media in everyday life

Hallvard Moe, Synnøve Lindtner, & Brita Ytre-Arne

“Malmö is not Sweden’s Chicago”

Policing and the challenge of creating a sense of safety through social media strategies

Jens Sjöberg, Peter Berglez, och Renira Rampazzo Gambarato

Future directions of professional photographers

A case study of changing hats between journalism and humanitarian photography

Jenni Mäenpää

Nordicom Review 44 (1) 2023

Nytt från Fakta och analys

Den norska telekomjätten Telenor toppar listan över de 25 största medieföretagen i Norden 2021, och Nordens fyra största tidningsföretag kommer från fyra länder. De senaste faktabladen från Nordicom presenterar listorna över de 25 största medieföretagen och de 10 största tidningsföretagen i Norden 2021.

Nordens 25 största medieföretag efter omsättning 2021 (faktablad 2023:1)

Nordens 10 största tidningsföretag efter omsättning 2021 (faktablad 2023:2)